CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Klasik Smart B från Idealcover  (läst 12492 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Per.lundberg

Klasik Smart B från Idealcover
« skrivet: mars 29, 2012, 21:42:44:44 »
Någon som har erfarenhet av Klasik Smart B från Idealcover?

Pris o storlek verkar riktigt bra men kvalite?


Poolgiganten

Utloggad Chs 1

SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #1 skrivet: april 24, 2012, 22:45:30:30 »
Största skillnaden  på dyrare tak är belastningskapaciteten. Hör med leverantören hur hög den är. Vissa tak håller inte som vintertäckning utan skall skjutas ihop under vintern.
Övrigt att titta på.
Vindsäkringar är dessa pop nitade samt hur stora är dessa. Bra skall vara minst ca10 cm långa samt skruvade.
Hjulen: så de inte är smala = ½ cm-1 cm( ej så bra ) kommer det barr, löv eller pinnar kommer taket att kärva 1½- 2 cm ( är bra ) samt att det är bra kugghjul (dubbla)skall rulla som inlines.
Montering är bra att inkludera på grund av garantier. Om ni monterar själva och det händer något så kan leverantörerna hävda att det är fel monterat.


Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2012, 22:14:18:18 »
Hej,

Idealcover "Klasik PRO" eller "SMART" som den heter är speciellt utvecklad för den skandinaviska klimatet. Den har dubbel så hög bärighet än Dallas-formade pooltak pga att den har form som gör att snön inte kan staplas på den lika lätt. Eftersom i Sverige är uteplatserna till 80% trädäck innehåller Smart standardskenor som tål markens variationer bättre än lågprofilskenor.
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Utloggad sjabth

SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #3 skrivet: juni 16, 2012, 11:18:16:16 »
Jag har ett Dallas B och det låg utan problem 15cm snö på det i vintras. Håller man bara efter det och borstar väck snön, så ska det inte vara några problem, även om jag kan förstå att Klasiks brantare sidor delvis löser det problemet åt en.

Dessutom så vill jag ge massor med Kudos till generalagenten som snabbt fixade lite nya plastdetaljer till mig när återförsäljaren strulade. Jag hade klantat till det vid monteringen och två fästen till ena tvärribban brast. Efter lite mailande dök de upp igår per post direkt från agenten. Det kallar jag service!
Lecapool "snart färdig" 3.8x7.8x1.4m med trappa och GT-hylla
Pump: Pentair Intelliflo VS+SVRS
Värmeväxlare: Pahlen Aqua-MEX FE-40 T
Klorinator: Zodiac Tri compact
Belysning: Hayward 300W
Hushållsnära tjänst: Nitro NC-71

Utloggad TommyC

SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #4 skrivet: juni 16, 2012, 12:36:18:18 »
Leverantören/generalagenten borde kunna svara på hur mycket taket tål uttryckt i kg/m2. "speciellt utvecklad för den skandinaviska klimatet" är ju bara säljsnack till intet förpliktigande!

Att ständigt behöva borsta av taket håller knappast i praktiken. Det händer ju att det trillar ner flera dm blöt och tung snö på ganska kort tid. Branta sidor hjälper bara tills snön har stackats upp längs sidorna.

Jag rekommenderar att man tittar och känner på taket innan köp. Kvalitén skiljer ganska mycket (liksom priset).
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Grenis

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Nybro
  • Antal inlägg: 38
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #5 skrivet: juni 16, 2012, 12:57:13:13 »
Det funkar utmärkt att borsta av ett Dallaspooltak. Det gjorde jag förra vintern. Det är ganska lätt att utföra. Så överdriv inte att det skulle vara något bekymmer. /Paul
Folkpool 4X8m, Pooltak Dallas Exellence. Gullberg & Jansson 9kw

Utloggad TommyC

SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #6 skrivet: juni 16, 2012, 13:22:33:33 »
Om man alltid är hemma så är det kanske inte något problem men det händer ju att man reser bort på vintern. Effekten av tung blötsnö på ett klent tak tror jag inte går att överdriva!
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad matz

SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #7 skrivet: juni 16, 2012, 17:11:37:37 »
man måste dessutom ta bort det man borstat ner, annars trycker snön in sidorna
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad JohanP

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Mönsterås
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #8 skrivet: juni 16, 2012, 20:02:02:02 »
Jag har ett klasik smart a som jag monterade i våras. Hittils vill jag säga att jag är jättenöjd med både kvalitetsintryck, skenor, detaljer och finnish. Jag valde till en sidodörr så det går att gå in från både sidan och gavlen då taket är ganska lågt så använder vi ej gaveldörren utan endast sido skjutdörren.
Glasfiberpool 6,5x3,1x1,5
Värmepump Pahlens Aqua HP 12 kW
Sandfilter Pahlens 520 100 kg
Pooltak Ideal Cover Smart A med sidodörr
Klorautomatik Zodiac Chlor Perfect
PH Automatik Zodiac PH Perfect
Soldusch
Automatisk poolrobot Scrubber
Automower 220 AC till gräset

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Klasik Smart B från Idealcover
« Svar #9 skrivet: maj 04, 2013, 09:23:37:37 »
Leverantören/generalagenten borde kunna svara på hur mycket taket tål uttryckt i kg/m2. "speciellt utvecklad för den skandinaviska klimatet" är ju bara säljsnack till intet förpliktigande!

Att ständigt behöva borsta av taket håller knappast i praktiken. Det händer ju att det trillar ner flera dm blöt och tung snö på ganska kort tid. Branta sidor hjälper bara tills snön har stackats upp längs sidorna.

Jag rekommenderar att man tittar och känner på taket innan köp. Kvalitén skiljer ganska mycket (liksom priset).

Självklart kan vi ange att Klasik A klarar 50-70kg/m2 som andra leverantörer gör, men det gör vi inte då det är ett missvisande/vilseledande information. Man får ta hänsyn till att taket inte klarar lika mycket tryck på kanalplastskivorna som på aluminiumprofilen. Dessutom är frågan om vilket håll trycket görs på pooltaket. Vissa kan ange 90graders tryck mot aluminiumprofilen, vilket är totalt fel, medan andra anger vertikal tryck.

Vi skriver "anpassad för Skandinaviska klimat" då vi från statistik vet att dessa tak klarar snö som kan finnas i Skandinavien.
Även Dallas formen klarar sig, men sannorlekheten är större att den rasar in än för Klasik eller Smart taket, därför rekommenderas Klasik eller Smart pooltaket istället.

Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag