Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tips på bra bloggar om poolbygge  (läst 6977 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anna-Lena

Tips på bra bloggar om poolbygge
« skrivet: februari 01, 2011, 15:37:38:38 »
Hej!

Har nu tagit steget och bestämt oss för en pool. Men så många frågor och mycket att tänka på !!

Det finns ju bloggar om allt möjligt, men jag har inte hittat någon som beskriver sitt poolbygge. Har ni tips på några bra sidor så vore jag verkligen tacksam.

Hoppas att det inte räknas som reklam. Det är privatpersoners bloggar jag är intresserad av. 

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Tips på bra bloggar om poolbygge
« Svar #1 skrivet: februari 01, 2011, 15:57:41:41 »
Har du kollat byggtrådarna här?

Många är ju som "bild bloggar" där...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Mr2T

SV: Tips på bra bloggar om poolbygge
« Svar #2 skrivet: februari 01, 2011, 17:14:29:29 »
Jag förstår att du måste missat denna sektionen av forumet, jag missade själv den när jag var nybörjare på detta forumet. Den ligger i alla fall överst under "Markpooler och Ovanmarkspoler"-delen. "Byggtrådar" delen av "Markpooler" delen kallas för "Deltavla". Rörigt va? Jag vet, men man vänjer sig. Välkommen till oss, här svarar vi på alla "del-dumma" frågor  O0

För enkelhetens skull kan du klicka här: http://www.poolforum.se/forum/index.php?board=22.0
Klassic Excellens Pooltak
60st Vakuumrör-solfångare
Fairland Ph20v luftvärmepump
Glasfiberpool. Romersk trappa 6.5x3.1

Utloggad Anna-Lena

SV: Tips på bra bloggar om poolbygge
« Svar #3 skrivet: februari 01, 2011, 18:27:07:07 »
Tack för era svar!

Misstänkte nästan att det var så, men jag är inte så bra på sånt här. Men nu ska jag läsa runt och suga i mig så mycket nyttig information jag kan.

Utloggad Fia

SV: Tips på bra bloggar om poolbygge
« Svar #4 skrivet: februari 01, 2011, 19:56:30:30 »
Hej o välkommen. :)

Här finns mycket läsvärt också.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=291.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Anna-Lena

SV: Tips på bra bloggar om poolbygge
« Svar #5 skrivet: februari 01, 2011, 22:46:30:30 »
Tack för det tipset!

Nu har jag tittat på så många poolbyggen att jag är alldeles svettig. Innan jag ens har börjat bygga själv. :o

Men, men, jag ska traggla mig vidare i djungel och hoppas att ni står ut med alla frågor som jag kommer att ställa.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Tips på bra bloggar om poolbygge
« Svar #6 skrivet: februari 02, 2011, 08:51:46:46 »
Tack för det tipset!

Nu har jag tittat på så många poolbyggen att jag är alldeles svettig. Innan jag ens har börjat bygga själv. :o

Men, men, jag ska traggla mig vidare i djungel och hoppas att ni står ut med alla frågor som jag kommer att ställa.

Ha-ha... Jo, svettig blir man flera gånger om men det är klart värt det i slutänden...  <antman>

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Daphne

SV: Tips på bra bloggar om poolbygge
« Svar #7 skrivet: februari 03, 2011, 19:00:42:42 »
Hej,

Den kanske inte är så bra, men det är en blogg om vårt poolbygge, kanske inte så mycket fokuserat på det tekniska utan mer kanske på min längtan...

http://famjohanssonkarlsson.blogspot.com/

Du får naturligtvis gå till början av bloggen för att få vara med på hela resan.

Hälsn
Yvonne
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag