VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Svetsa om påsliner, går det?  (läst 2485 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tecco

Svetsa om påsliner, går det?
« skrivet: september 30, 2022, 10:26:38:38 »
Hej,

jag har köpt en markpool (stålpool) 4 x 8 meter med hel gaveltrappa. Poolen byggs i enmeters sektioner som bultas ihop.
Jag köpte den ny till ett bra pris men av en privatperson som köpt fel (han trodde att den gick att montera ovan mark).

Tyvärr får vi inte riktigt plats med hela så jag tänkte bygga den som 4 x 6 alternativt 3 x 6. Själva poolen är lätt att ändra i storlek då den som sagt är byggd i sektioner.
Mitt problem blir påslinern som har levererats helt färdig till just den poolen. Det är även hål för skimmer och utlopp i den. Linern är 0.75 mm tjock.
Jag hörde med ett poolföretag och de ville inte svetsa om linern då den inte var armerad som de sa utan jag fick istället en offert på 90 tusen på en ny platssvetsad.

Är det någon som har någon tanke om den linern jag har? Går det att svetsa om, tänker att företaget hellre vill sälja en ny och har svårt att lämna garanti på en påsliner.
Men går det att försöka själv, går det att svetsa/limma? Tänker att man kan klippa bort två meter från gaveln och får en lång skarv som måste fixas.

Har även en fråga om pooltak. Har förstått att det är svårt att få ett 4 x 6 m tak till vettigt pris. Har bara fått pris på specialbyggda tak vilket blir extra dyrt. Därav min fundering på att göra den till 3 x 6 m istället, men då blir det ännu mer att fixa med linern.

mvh
/Mattias

Poolgiganten

Utloggad Delta2004

SV: Svetsa om påsliner, går det?
« Svar #1 skrivet: september 30, 2022, 10:49:15:15 »
Som alternativ går det att köpa en ny påsliner enligt dina mått, blir avsevärt billigare än platssvetsad

Utloggad Tecco

SV: Svetsa om påsliner, går det?
« Svar #2 skrivet: september 30, 2022, 13:14:40:40 »
Helst skulle jag vilja använda den liner som jag redan har men om inte det går kan ju detta vara ett bra alternativ.
Har du en aning om pris på en sådan och var man kan beställa det? Tack för svar förresten!  :)

Utloggad Delta2004

SV: Svetsa om påsliner, går det?
« Svar #3 skrivet: september 30, 2022, 14:40:07:07 »
Jag tror att de flesta poolfirmor levererar påsliner i specifika mått. Invändig trappa gör den dyrare. Vår Folkpool liner 3,5x6,5x1,35 med hörntrappa gick förra året på ca 22tkr (ingick i poolpaket, dvs med 20% paketrabatt). Drygt 40% av priset var tillägg för trappa

Utloggad Tecco

SV: Svetsa om påsliner, går det?
« Svar #4 skrivet: oktober 06, 2022, 09:52:19:19 »
Ok tack för svaret Delta. Helt ok pris!

Utloggad joyride

SV: Svetsa om påsliner, går det?
« Svar #5 skrivet: oktober 21, 2022, 06:41:09:09 »
Morgonens killgissningar/antaganden;

1. Låter som ett väldigt vanskligt projekt att börja skära i linern och få till den bra igen.
2. Känns som att 90 000 var ett fantastiskt högt pris bara utifrån att hela min poolutrustning gick på strax under 70 000? 22 som nämns i tråden låter betydligt mycket rimligare.

Nu kanske du redan fått lägga tillräckligt för att köpa loss paketet men jag hade nog besparat mig en tur till psykakuten och köpt mig fri  >rulla<

Utloggad Erica

SV: Svetsa om påsliner, går det?
« Svar #6 skrivet: oktober 21, 2022, 23:04:56:56 »
Priset på 90.000:- för en platssvetsad låter som extremt högt. Vi har en bekant som köpte platssvetsad liner för några år sedan, han fick betala runt 32.000:- . Nu kan det ju vara så att din pool är mer utmanande på något sätt och dessutom har väl alla priser gått upp något varje år, men att det skulle bli tredubbelt, nej det låter väldigt dyrt. Kolla fler anbud om du funderar på platssvetsad-alternativet !

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan