VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: BioCool eller annat märke för Badtunna...  (läst 428 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bumpas

BioCool eller annat märke för Badtunna...
« skrivet: maj 21, 2022, 17:23:19:19 »
Hej,
Som ny ägare till en badtunna så köpte jag naturligtvis med en flaska av det medel som åf rekommenderar. Efter att letat runt efter information och erfarenheter så blir man lite fundersam eftersom det inte finns så mycket alls om BioCool (enbart en äldre tråd här på forumet t.ex).

Min badtunna kommer enligt plan enbart att hålla stående vatten under sommarmånaderna (jun-aug) för att annars fyllas-användas-tömmas. För att klara sommarmånaderna (vi har gemensam brunn med andra sommarfastigheter så kan inte tömma-fylla) så har jag också med reningsverk (bollar) samt uv-ljus så det finns en bra förutsättning att hålla vattnet dugligt.

Det är ju en djungel av märken men känner att jag antagligen kommer testa BioCool först för att om det inte verkar vara ok gå över till en mera "kännt" märke som Delphin eller annat.

Ni som har testat BioCool eller liknande (ej klor - vet och förstår att det antagligen är "bäst) - har ni några erfarenheter som ni kan dela med er av? Vi har också högre halter av järn i vattnet (om man jänför med kranvatten), men hoppas att det filtreras ut efter en tid, eller skulle man behöva tillsätta ngt speciellt medel för det?

Tack på förhand!
Björn

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag