CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Stendöd Heatforce Inverter 81  (läst 800 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rusty

Stendöd Heatforce Inverter 81
« skrivet: maj 18, 2022, 14:31:28:28 »
Jag slog igår på min Heatforce inverter 81 för att påbörja värmning av min pool.
Den gick igång och körde som vanligt i 1 minut, sedan slog automatsäkringen av.
Jag slog tillbaka brytaren i elcentralen men nu är Heatforcen helt död.
Har provat att hålla inne alla knappar (en i taget) för att få igång den igen men displayen är stendöd och värmepumpen går inte igång.
Inga felkoder eller något, bara helt stendöd.

Kan tillägga att Heatforcen är inköpt 2019 så ingen lastgammal historia alltså.
Vad kan jag kontrollera?
Eluttaget funkar, har testat andra aparater som rullar på fint på samma eluttag, men pumpen ÄR död....
Tacksam för svar

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Stendöd Heatforce Inverter 81
« Svar #1 skrivet: maj 18, 2022, 21:21:21:21 »
Inkommande matning och kanske andra interna kablar som sitter i skruvplintar skulle jag börja med. Ibland är de dåligt dragna från början, efter lång tid (vanligtvis mycket mer än 3 år) så kan skruvar lossna p g a omväxlande termiska rörelser i material. Andra relativt felbenägna komponenter som dock sällan ger kortslutning är motorkondensatorn på kompressorn och kontaktorn som matar kompressorn (behöver inte finnas på alla modeller). Finns det andra kontaktdon eller omkopplare så är de också vanliga felkällor. Meka inte med el om du inte har full koll.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag