VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Omöjligt Ändra poolvärde i Blue Connects app  (läst 1025 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hokkepool45

Omöjligt Ändra poolvärde i Blue Connects app
« skrivet: april 26, 2022, 11:15:16:16 »
Lät proffs installera Blue connect. Skaffade kalibreringsvätska ph 7 för att kunna kalibrera min Aquachec. Den visade rätt.Däremot visade Blue Connect +0,4 extra. Tror det kan bero på att jag matat bin för liten volym på poolen. Har försökt gå in i appen och mata in nya värden men det går inte. Även om jag sparar det nya blir det de gamla värdena. Blueconnects tekniker funderar på problemet men har Ni andra erfarenheter av hur man skall göra? Skall man radera hela poolen och börja mom från början.Eller sitter den första registreringen där för evigt även om man "raderar poolen"?

Poolgiganten

Utloggad hemirg

SV: Omöjligt Ändra poolvärde i Blue Connects app
« Svar #1 skrivet: april 28, 2022, 08:12:53:53 »
När du har matat in nya värden för poolen så backar man tillbaka till föregående meny och där väljer du spara så kommer nog värdena att uppdateras.
Men poolens vattenvolym kan inte ha något med ett uppmätt PH-värde att göra. Blue Connect visar värden för vattnet som enbart finns i dess närhet och exakt den sekund mätningen sker. Har märkt att det behövs många mätningar över flera timmar med cirkulationen igång för att kunna bilda sig en uppfattning av vattenkvalitén. Däremot så har poolens vattenvolym en stor betydelse för de råd som ges i appen om vilken mängd kemikalier som man ska tillföra poolen.
« Senast ändrad: april 29, 2022, 08:34:38:38 av hemirg »
8x4m Aqvispool med pooltak, saltklorinator, UV och fjärrvärme.

Utloggad hokkepool45

SV: Omöjligt Ändra poolvärde i Blue Connects app
« Svar #2 skrivet: april 29, 2022, 12:50:22:22 »
Du har helt rätt Kom på att jag gjort en tankevurpa. Men då kvarstår mitt ursprungliga problem. Blue connecten mäter 0,3 för högt trots att den är ny och skulle vara kalibrerad vid leverans. Mäter 8,1 i poolen efter flera dagar medan Autocheck,som jag kalibrerat med 7.01 testvätska Hanna instruments,mäter 7,7

Utloggad matbl

SV: Omöjligt Ändra poolvärde i Blue Connects app
« Svar #3 skrivet: maj 05, 2022, 20:23:06:06 »
Autocheck visade 0,4 för lågt jämfört med ackrediterat labb för mig förra året. Blue connect visade rätt. Så gjorde även en pool lab.

Att skicka vattenprov på labbmätning är ju ganska dyrt så inget som jag tänker göra igen i brådrasket. Men gav sinnesro förra året så värt det då.

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Omöjligt Ändra poolvärde i Blue Connects app
« Svar #4 skrivet: maj 05, 2022, 21:06:38:38 »
Ett problem med klor och mätvärden är att många parametrar hinner ändra sig innan de når ett labb.

Sen håller jag med om autocheck. Har förpassat denna till en låda. Hanna instrument brukar vara mycket bra. Vidare prisvärda.

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Omöjligt Ändra poolvärde i Blue Connects app
« Svar #5 skrivet: maj 05, 2022, 21:41:01:01 »
Tror ditt Hanna mäter ganska nära sanningen. Aquacheck för lågt. Din sensor för högt.
Kan du minska flödet till din sensor? Sitter i en bypass?

Dina mätvärden kommer att visa ett lägre värde än under drift med flöde.

Utloggad hokkepool45

SV: Omöjligt Ändra poolvärde i Blue Connects app
« Svar #6 skrivet: maj 08, 2022, 13:39:52:52 »
Problemet löst med Hannas mätinstrument som visade att Blue connect mätte fel och sålunda inte var kalibrerad vid leverrans eller i vart fal felinställd. Nu visar den korrekta värden efter kalibrering med PH4 och PH 7

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag