CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Knepigt litet rör Astral sandfiler Millennium  (läst 1067 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hokkepool45

Knepigt litet rör Astral sandfiler Millennium
« skrivet: mars 05, 2022, 12:49:41:41 »
Har låtit ett företag installera blue connect och då bytt sand i mitt Millennium sandfilter.Företaget som utförde ombyggnaden var vänliga att även lossa filterventilen. Nu när jag skall montera tillbaka ventilen har jag stött på ett hinder.Ett litet luftningsrör intill det stora röret som leder ner till dysorna. Det stora röret skall ju givetvis träs in i ventilen men det lilla??Skall det verkligen stickas in bredvid det stora i ventilen? Eller skall det vara utanför. Inne i muffen finns en klack är tydligen det stora röret skall ligga emot.?
Men eftersom både det stora och det lilla är lika långa och klacken i ventilens muff sitter djupare än den omgivande bottenplattan A på utsidan av muffen så kan man inte trä in det stora röret upp ända intill klacken eftersom det korta tar emot bottenplattan A på utsidan. Företaget säger att det bara är att bara sänka ned och skruva åt men det tar emot nånstans och jag är livrädd för att förstöra det stora röret i filtret och dess dysor...

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag