VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Inkoppling av en pahlen värmare  (läst 564 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel.b

Inkoppling av en pahlen värmare
« skrivet: maj 16, 2021, 09:32:32:32 »
Hej, är det nån som kan beskriva hur inkopplingen ska ske med hjälp av denna bild. Har kopplat in den förut men eftersom jag inte kopplat som man bör, har inte själva avstängningen till värmaren stängts av vid rätt temperatur, utan jag har fått slå av värmarens eltillgång manuellt. Så jag tänkte koppla in den på rätt sätt nu. Tacksam för de anvisningar som ni kan bidra med.
/Daniel

Poolgiganten

Utloggad Ores

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Visby
  • Antal inlägg: 65
  • Total likes: 16
  • Kön: Man
  • Hemma bra men bada är bäst!
    • Visa profil
SV: Inkoppling av en pahlen värmare
« Svar #1 skrivet: maj 16, 2021, 12:41:55:55 »
Hej Daniel!

Först funderade jag på om frågan var ställd av ett litet troll... ;D

Jag är ganska säker på att du kommer få rådet att anlita en behörig elektriker för anslutningen, precis som det står i installationsanvisningen. Det är nog ett gott råd i så fall eftersom du inte vet hur anslutningen ska göras enligt kopplingsschemat. Var inte ledsen för det. Det kan verka enkelt men blir det fel går i bästa fall bara något sönder som blir dyrt att laga. I värsta fall kan det bli personskador eller dödsfall. Kostar någon tusenlapp men tycker du inte att säkerheten är värd det?

Lycka till!
/Johan

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan