VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Lyfco Splash 35  (läst 20143 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kwhalp

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #30 skrivet: juni 26, 2022, 20:46:20:20 »
Vi provade en höst att bada till sista september. Trots pooltak och 31 grader i vattnet så konstaterade vi att det är väldigt liten vits med att bada så sent. Det blir mörkt tidigt och är kallt att gå den korta sträckan från poolen till uterummet. Vi stänger oftast i mitten av september eller tidigare om vädret inte inbjuder till bad.

Ah, okej! Ska se hur länge vi orkar hålla ut denna säsong :)

Vad har ni för pool och värmepump?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #31 skrivet: juni 27, 2022, 13:46:17:17 »
Från min signatur längst ner i mina svar:

Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Värmepumpen är Gullberg&Jansson GJPACW1-20 som inte säljs längre. Den är inköpt 2013 så den går sin tionde säsong nu. Eller snarare nu står den stilla och vilar sig då bara pooltaket gör att vattnet nu håller 32 grader.  <sol>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Mattias76

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #32 skrivet: juli 10, 2022, 13:43:52:52 »
Hej

Har precis installerat lyfco slash 35 samt bypassventil allt verkade bra den röda lampan lyser och har ställt in rätt temperatur som jag vill ha men efter ett tag står det e6 i displayen. Någon som vet vad detta betyder står inget om det i manualen.

Tacksam för hjälp

Utloggad TommyC

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #33 skrivet: juli 10, 2022, 14:10:11:11 »
Jag gissar på dåligt flöde. Prova att strypa bypassventilen successivt eller stäng den helt och observera om VP då fungerar. De VP som har en fungerande manual brukar beskriva hur man justerar bypassventilen för att få 1-2 grader över VP.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Mattias76

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #34 skrivet: juli 10, 2022, 14:39:12:12 »
Provade att stänga bypassventilen helt så att allt flöde gick genom vp men samma fenomen efter 5min står det e6 i displayen kan det vara för högt tryck då jag har en lite överdimensionerad pump.

Utloggad TommyC

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #35 skrivet: juli 10, 2022, 14:46:19:19 »
I så fall borde du öppna bypass helt  <dontkn>
Du har inte råkat förväxla inlopp med utlopp på VP? På vår G&V är flödesdetektorn en "paddel" som sitter nära inloppet och syns tydligt om man lossar kopplingen med slangen. Paddeln är kopplad till en strömbrytare som stänger av VP vid för lågt flöde. Det kan ju vara något helt annat problem när vi inte vet vad felkoden betyder. Du borde kräva att få en komplett manual. Utan fungerande manual så kan produkten anses vara defekt och möjlig att reklamera.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad kwhalp

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #36 skrivet: juli 10, 2022, 16:10:05:05 »
Hej

Har precis installerat lyfco slash 35 samt bypassventil allt verkade bra den röda lampan lyser och har ställt in rätt temperatur som jag vill ha men efter ett tag står det e6 i displayen. Någon som vet vad detta betyder står inget om det i manualen.

Tacksam för hjälp

"E6 = System lågspänningsskydd" enligt manualen, gissar att det ska skydda mot glappa kontakter/ledningar/fasfel?

Utloggad Mattias76

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #37 skrivet: juli 19, 2022, 11:33:59:59 »
Kontaktade outl1 om koden som står i displayen och fick efter mycket om och men ett svar men inte vad det betyder utan prova att starta om pumpen som om jag inte gjort det 17 ggr så problemet kvarstår. Har kollat flödet och det är bra känns som det måste vara ett måndags exemplar jag har fått. Maila dom igen om att jag vill ha reda på vad koden betyder men dom har inte svarat ännu så fortsättning följer men svarar dom inte så får man väl skicka tillbaka den.

Utloggad kwhalp

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #38 skrivet: augusti 04, 2022, 18:47:21:21 »
Kontaktade outl1 om koden som står i displayen och fick efter mycket om och men ett svar men inte vad det betyder utan prova att starta om pumpen som om jag inte gjort det 17 ggr så problemet kvarstår. Har kollat flödet och det är bra känns som det måste vara ett måndags exemplar jag har fått. Maila dom igen om att jag vill ha reda på vad koden betyder men dom har inte svarat ännu så fortsättning följer men svarar dom inte så får man väl skicka tillbaka den.

Hur gick det? Fick du ny på garantin? :)

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Lyfco Splash 35
« Svar #39 skrivet: augusti 05, 2022, 08:25:40:40 »
Brukar inte vara lätt att få svar från dem om de verkligen måste ersätta nåt som inte fungerar...
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan