CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Budgett inför ev kommande poolbygge HJÄLP !  (läst 772 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad larsson141

Budgett inför ev kommande poolbygge HJÄLP !
« skrivet: mars 04, 2020, 22:30:08:08 »
Hallå alla badare !

jag och sambon har tillträtt vårt nyinköpte sommarhus sedan en tid och renoveringarna pågår för fullt med allt vad det innebär... förra veckan satte grannen skopan i backen för ett kommande poolbygge och man blir ju måttligt avundsjuk av bara tanken att veta hur gött de ska ha det i sommar !

Efter snabbt funderande och övervägande har vi kommit fram till att en pool är intressant för oss också, det vi vill ha en en delvis nedgrävd pool med färdig poolkant ca 60-70cm ovan befintlig mark , detta pga husets läge och markförhållanderna .

Vi har tittat runt en hel del och konstaterat att vi vill ha en pool med trappa ( och det här ed trappa verkar vara dyrt.... ) Vi har fastnat lite för folkpools garden 3x7.5 med gaveltrappa och sedvanliga tillbehör som dimensionerad värmepump för poolstorlek, filter, belysning, ribb-cover överdrag. Detta paket landar på skyhöga 172.000kr trots deras kampanj om 20% .

monteringen för kalaset lander på närmare 50.000kr ( montering stomme, liner mm, badklar pool..)


Vad säger ni som byggd likande pooler ? Om man vill ha en pool med trappa är detta vad man landar på för "poolpaketet" respektive montering ? finns det några genvägar att ta för att komma ned något ?

Jag tänker mig en poolbudgett på ca 180.000kr exkl grävning ..

tips gärna om era egna erfarenheter ! :)


//Alexander

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag