VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m  (läst 39545 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« skrivet: september 14, 2019, 05:45:03:03 »
Äntligen har vi beställt vår pool! Det blir en Poolkungen Eco Premium 4x8 meter med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecoheat IXM7 värmepump, UV-rening m.m.
Förhoppningsvis kommer vi gräva i början på oktober.

Första bilden visar det hörn av trädgården där vi ska ha den och vår nuvarande pool :). Andra bilden illustrerar målbilden!
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Poolgiganten

Utloggad byggoskar1

SV: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« Svar #1 skrivet: september 15, 2019, 15:01:24:24 »
Snyggt! Lycka till!

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« Svar #2 skrivet: september 30, 2019, 19:24:12:12 »
Då var vi igång på riktigt! Efter en del förberedande av marken, kom grävaren idag. Helt enormt vilket hål det blir! Gräsmattan ser förstås eländig ut, men jag intalar mig att det blir bra på sikt!
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Utloggad Stompen

SV: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« Svar #3 skrivet: september 30, 2019, 21:24:05:05 »
När hela tomten är upp och ned undrar man en del på vad man gett sig in på  ;D
Gräs växer fort  O0

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« Svar #4 skrivet: oktober 01, 2019, 10:21:59:59 »
Ser fram emot bilder när ni planterat palmen ;-)

Men visst vill man ha en palm vid poolen, det hör liksom till. Jag vet att detta låter helt tokigt (kanske) men ett av mina små vinterprojekt är faktiskt att bygga två palmer i denna stil i rostfritt. Dom ska stå i ena hörnet vi poolen.
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« Svar #5 skrivet: oktober 01, 2019, 16:49:59:59 »
En rostfri palm är väl vad man får hålla till godo med i det här klimatet! Hade en fin i kruka tidigare, men den tog sådan plats inne på vintern!
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« Svar #6 skrivet: oktober 02, 2019, 16:40:10:10 »
Så är gropen färdiggrävd, dränering nedlagd och grus på det. Pumpbrunnen kommer hamna inne i teknikrummet. Det som såg ut som en katastrof i förrgår tycker jag nu börjar likna något! Nästa steg blir då att bygga form, isolera och armera för bottenplattan.
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« Svar #7 skrivet: oktober 06, 2019, 18:01:32:32 »
Bygget fortskrider, helgen har ägnats åt att bygga form, isolera och armera. Ska dit med distanser under veckan och lite stabbar för att säkra formen. Lite jobb med att återställa det värsta i trädgården har vi hunnit med också.
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« Svar #8 skrivet: oktober 16, 2019, 11:45:13:13 »
Då var plattan gjuten. Började dagen med att upptäcka att det rasat ner ganska mycket jord från en av kanterna, ner i formen. I spöregn fick jag skotta TUNG lerjord. Riktigt slitigt att lyfta upp en stor murarhink med lerig jord upp på kanten! Gjutningen gick fint, pumpade från gatan, ca 25 meter och pumpen hade vibrostav monterad, så det fungerade riktigt smidigt också! Efter diskussion med betongfirman, tog vi inte självkompakterande betong, de menade att det blev lite falsk trygghet, att man inte behöver jobba med den alls. Jag tycker inte det var några problem att få ut den här jämnt heller, så jag hoppas det var rätt beslut. Vi slodade alltihop ett par varv och sedan var det bara att vänta att den skulle börja härda så vi kunde glätta. Jag hade bestämt mig för att göra det för hand, vilket jag tror var rätt beslut. Vad jag däremot ångrar, är att jag inte brädrev och glättade hela ytan. En stor del såg otroligt fin ut efter slopningen och jag kände att det bara blev sämre där jag glättade. Dagen efter var det dock lite knottrigt på den delen och den del jag hade glättat var väldigt slät och fin, så det blir kanske till att slipa en del...
Nu är plattan plastad, får bestämma mig slutligt när jag har lättat på plasten och kan se slutresultatet!
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« Svar #9 skrivet: oktober 22, 2019, 20:15:23:23 »
Idag kom leveransen med poolstommen, trapp, filteranläggning, värmepump m.m - det var inte lite prylar! Såhär långt verkar allt ha kommit med och det jag tittat närmare på verkar rejält och gediget! Börjar bygga nästa vecka!
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan