VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Behövs Ozonator till Hydropool 775  (läst 4340 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Djorgo

Behövs Ozonator till Hydropool 775
« skrivet: december 07, 2015, 08:02:38:38 »
Hej, efter att vi varit med om en brand i vårt  Kina-bad så bestämde sig jag och min familj för att investera i ett "riktigt" bad.  Således började vi Googla samt åka runt till olika butiker. Detta resulterade i att vi beställde ett Hydropool Self-Clean 775 och leverans ska ske nu i veckan. Efter att vi beställt badet och jag låg hemma i soffan och läste broschyr insåg jag att ozonator var tillval till Hydropools bad. Nu undrar jag om detta är något man bör beställa eller om man klarar sig utan? alternativt går det att eftermontera och brukar det bli dyrt? Hur effektiv är ozonator?
Tack på förhand
/Djorgo

Poolgiganten

Utloggad danjan

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 58
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Pool och Spa
    • Visa profil
    • Villa Farris
SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #1 skrivet: december 08, 2015, 08:19:56:56 »
Ozonet gör att du klarar dig med lite mindre kem
Hade du ozon i kina spat? om inte så är det ingen skillnad

Själv har jag haft ozon i båda spabaden

Fråga hydropool vad det kostar att installera ozon systemet
Jag minns inte då jag tog en massa olika paket där ozon var en del av paketet


Sverige:
SPA Hydropool 775  Pool J & F ca 3x6 med VP

Spanien:
SPA Caldera Martinique     Pool gjuten njurformad

Utloggad johanmarsta

SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #2 skrivet: december 08, 2015, 16:43:48:48 »
Frågar du en säljare så är det ett nödvändigt måste. :)

Jag har kopplat ur min "super ozon" med blandningskammare mm osv och jag märker ingen skillnad.

Så spar pengarna till god öl till badet istället ,du får mkt öl för dom pengarna .

Utloggad Telekiter

SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #3 skrivet: december 09, 2015, 09:53:30:30 »
Frågar du en säljare så är det ett nödvändigt måste. :)

Jag har kopplat ur min "super ozon" med blandningskammare mm osv och jag märker ingen skillnad.

Så spar pengarna till god öl till badet istället ,du får mkt öl för dom pengarna .

Hehe... det var ungefär vad min säljare kommenterade. Han sa att han bar bytt ozonator på ETT spabad under alla år. Han kommenterade att det naturligtvis står en massa spabad där ute där ozonatorn inte fungerar pga ålder men ingen har hört av sig om detta och upplevt problem med badvattnet. Så han var lite tvivlande om hur fantastiskt bra och undergörande det är med ozonator. Den är säkert bra på att döda bakterier, typ, så man inte blir sjuk, men att man skulle märka effekten på vattnet när man badar tror jag inte alls på.

/Urban.

Utloggad Djorgo

SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #4 skrivet: december 09, 2015, 13:40:26:26 »
Tack för bra svar. Jag ska absolut spara pengarna till fler öl. Premiärbad blir det iallafall ikväll.

Utloggad Jessesun

  • ceo
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: China
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #5 skrivet: november 10, 2021, 03:24:18:18 »
De tre viktigaste delarna av ozongeneratorn

1. Kraft
2. Högtryckspaket
3. Ozonrör

Om du använder en liten ozongenerator, har du ett instrument för att testa utloppskoncentrationen? Om inte är detta ett problem, eftersom produktionen per timme på 50 mg och 500 mg ozon är helt upp till affärsmännen. För närvarande finns det fler coronaurladdnings-ozongeneratorer eftersom de kan producera en stor mängd ozon, allt från 50 mg till 50 mg per timme Hundratals kilo, appliceringen av ozon är mycket professionell.

Tillämpningen av ozon involverar många aspekter av kunskap såsom elektromagnetik, elektricitet, biologi, kemi, fysik, etc. Ta den enklaste frågan, de flesta ozonproffs förstår inte, till exempel varför koncentrationen av ozon är i vattnet 1ppm=1,0g /m3, 1ppm-2,14mg/m3 i luften

Du pratar bara om själva ozongeneratorn. När ozonblandningssystemet behövs är det mer komplicerat, såsom dessa stödutrustning, luftkompressorer, filter, kyltorkar, adsorptionstorkar, syrgasmaskiner och ozongeneratorer. , Blandningstankar , gaslagringstankar, jetstrålar, vattenpumpar, ozonvatten- och rymdtestningsinstrument, ozonsvansgasbehandling, etc.



« Senast ändrad: november 10, 2021, 03:32:00:00 av Jessesun »
Jesse

CE Environment Technology Co., Ltd

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #6 skrivet: november 11, 2021, 21:25:33:33 »
你好,

臭氧并不总是适合游泳。
它们会形成不太健康的副产品。
它们是一种有效的消毒剂。 不幸的是,副产品可能需要更多的纯化步骤。 其中没有温泉浴。 活性炭通常在臭氧净化后使用。

Körde en översättning som personen verkar göra? Funderar varför man svarar på något från 2015? Vidare inte ens svara på frågan. Vidare flera trådar

Rickard kan kanske kolla?




Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #7 skrivet: november 12, 2021, 07:06:16:16 »
Det är ju en uppenbar markknadsföringsstrategi, men jag har raderat en massa kontaktuppgifter i deras signatur, så jag antar att intresset svalnar att fortsätta.
Det finns ju också en möjlighet att personen i fråga är kompetent och kan svara på framtida frågor på ett lite mer begripligt sätt.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Jessesun

  • ceo
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: China
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #8 skrivet: november 12, 2021, 07:15:32:32 »
Rickard Marklund, hur mår du? Jag heter Jesse. Jag är expert på ozonteknik och dess tillämpning. Jag kan inte svenska. Jag kom bara att se det genom maskinöversättning. Personen ovan frågade mig varför jag svarade på frågan för länge sedan. Är inte mitt svar ovan från i år?

Eftersom forumet vanligtvis inte tillåter nya inlägg, i det här fallet vet jag inte vad Roger som medlem kan göra på forumet? Fick du reda på det, vad jag svarade handlar om ozon, vi är ett professionellt ozon och dess applikationsföretag

Roger, desinfektion av poolvatten bör ta hänsyn till många faktorer, såsom kostnad, steriliseringseffektivitet, bekvämlighet vid drift och underhåll, biverkningar, etc. Detta kan sägas vara ett systematiskt projekt. En enda steriliseringsmetod kan inte uppfylla alla krav. Därför krävs en kombination av flera steriliseringsmetoder, som till exempel det aktiva kolfiltret du nämnde. Detta används för att avlägsna kvarvarande ozon efter ozonsteriliseringen är klar. , Detta är den rimligaste och mest kostsamma bearbetningsmetoden
« Senast ändrad: november 12, 2021, 07:21:00:00 av Jessesun »
Jesse

CE Environment Technology Co., Ltd

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #9 skrivet: november 12, 2021, 08:12:39:39 »
Jag tolkar ditt medverkande i forumet som varande gjort i marknadsföringssyfte, och har därför raderat en del reklam som du hade infört i din signatur.
Obetald reklam är inte tillåten i forumet.
Om du kan bidra med kompetens framöver så är jag OK med det, men som sagt, gratis reklam är inte accepterat.
Vi säljer annonsplatser för rätt humana priser, så är ni intresserade av det kan ni kontakta mig via kontaktfliken ovan.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Jessesun

  • ceo
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: China
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #10 skrivet: november 12, 2021, 08:22:50:50 »
Jag postade precis ett inlägg, som är ett tekniskt inlägg om ozon som appliceras på vattenrening i simbassänger. Jag tror att det här inlägget kan ge lite trafik med relaterade ord som ozonvattenbehandling från din lokala Google.
Jesse

CE Environment Technology Co., Ltd

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #11 skrivet: november 12, 2021, 08:24:50:50 »
Trafik är väl OK, men om dina inlägg inte är relevanta i det ämne där du skriver som blir besökarna irriterade.
Om jag vill ha "SEO-anpassat" innehåll så kan jag skriva det själv.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Jessesun

  • ceo
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: China
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #12 skrivet: november 12, 2021, 08:30:22:22 »
Förstå, jag kommer att dela upp det i små bitar senare för att bryta ner appliceringen av ozon i simbassängsvattenrening, och försöka vara så specifik som möjligt och fokusera på ämnet. Jag har skickat ett privat meddelande till dig, kolla och svara
Jesse

CE Environment Technology Co., Ltd

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Behövs Ozonator till Hydropool 775
« Svar #13 skrivet: november 12, 2021, 08:34:50:50 »
This topic was started in the year of 2015, the person posting this question might not even be alive.
I dont like you spamming the forum with posts made to market your business.
Its OK if you answer resent topics, if your posts are relevant in the topic, if not - i would rather see that you did not post at all.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan