CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hjälp med inställningar för Hydropool circ pump  (läst 3232 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Swe122

Hjälp med inställningar för Hydropool circ pump
« skrivet: december 01, 2015, 17:25:54:54 »
Vore supertacksam om någon som har ett nytt 670 eller likvärdigt med Gecko panel kunde hjälpa mig lite .
Har som sagt ett nytt 670 self clean där inställningarna nu går som " nybörjare "
Då går ju circ pumpen 24/7 .
Jag har förstått det att den absolut inte behöver göra det och skulle då behöva ställa om den .
Nästa " läge" i panel inställningarna är "Energy Savings " och läser man vad det betyder så står det : The spa will be in economy mode during the peak hours of the day and resumé normal mode on the weekend "
Jg fattar inte riktigt vad detta betyder .
Det jag vill göra är ju att ställa ner tiden på circ pumpen och frågan är hur gör man detta och vad är lämplig tid ?
Har gått in på inställningarna på " beginnner" och hittat tider för circ pump men då finns det tider att ställa in för : filtrering 1 och filtrering 2...... Vad är detta ?
Hjälp mig med en bra inställning ni som kan Hydropool

Poolgiganten

Utloggad Engans

SV: Hjälp med inställningar för Hydropool circ pump
« Svar #1 skrivet: december 01, 2015, 20:06:54:54 »
jag hat inte gecko. men det låter som filter cykel 1 och 2.
och det innebär att vid den startar så går allt på i ca 1 min för att få runt allt vatten.
sen går circ i den tid som du satt 2,4,6,12 timmar. så två cykler som går i 12 timmar är circ  24/7. 6 timmar st är 12 timmar circ.
« Senast ändrad: december 01, 2015, 20:11:03:03 av Engans »

Utloggad Swe122

SV: Hjälp med inställningar för Hydropool circ pump
« Svar #2 skrivet: december 01, 2015, 20:11:03:03 »
Men vadå 😄😎👍??

Utloggad Engans

SV: Hjälp med inställningar för Hydropool circ pump
« Svar #3 skrivet: december 01, 2015, 20:12:09:09 »
min dator hängde sig men nu står det vad jag tänkte

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Hjälp med inställningar för Hydropool circ pump
« Svar #4 skrivet: december 13, 2015, 10:11:37:37 »
Om du går in  på Youtube och söker på Hydropool så finns det en massa nya videos om hur du ställer in och konfigurerar det nya Gecko systemet som sitter i SelfCleaning serien.

Men jag tycker nog att du skulle ha fått denna utbildning av din återförsäljare i samband med att dom levererade badet till dig. 

Så jobbar i alla fall de seriösa spa försäljarna på marknaden, du har ju inte köpt ett bad på Bauhaus eller Rusta, så du borde kunna begära betydligt mer av din säljare.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Glue

  • Gäst
Glue
SV: Hjälp med inställningar för Hydropool circ pump
« Svar #5 skrivet: december 15, 2015, 11:40:53:53 »
Har också precis köpt ett 670. Min säljare satte bägge att gå dygnet runt.
Men det är inte på läget "nybörjare" du ska ändra på. Finns en annan meny där du ändrar vilka tider de ska gå.
En liten fundering jag har. Man känner inte att det suger något på botten. Gör det det på ditt bad? Tänkte om det ska kunna suga småskräp borde det väl vara lite drag mot golvet.


Utloggad Swe122

SV: Hjälp med inställningar för Hydropool circ pump
« Svar #6 skrivet: december 15, 2015, 21:55:00:00 »
Jag har nu 2 st filter " tider " med 6 timmar vardera . Blir ju bara hälften av driftimmar så hoppas den håller lite längre :)
Bryr mig inte alls om energi ang pumpen , utan av rent intresse att den ska hålla lite länge .
Känner inte heller att det suger från botten , men andra sidan så finns det absolut inget grus eller skräp heller så det funkar nog :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag