VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vart hittar jag 2 billiga SPA pumpar?  (läst 4479 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hosse

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hudiksvall / Oslo
  • Antal inlägg: 97
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Har privat pool och jacuzzi
    • Visa profil
Vart hittar jag 2 billiga SPA pumpar?
« skrivet: september 06, 2015, 20:52:55:55 »
Bägge pumparna i ett SPA bad från Bauhaus har konkat... Impelleren har lossnat på bägge. Ser utroligt märkligt ut. Impellern ligger kvar inne i huset, men hålet i den är 3-4 mm större än själva tappen den ska sitta på. Fattar inte hur dom är fäst tidigare. båda pumparna har identiska fel. Troligen fryst sönder och så blivit startade.. Måste vara en eller annan ring i mitten som höll den impellern på plats.. Har googlet massa och inte hittat en enda bild på en liknande impeller. Pumpen heter Whirlpool Bath Pump LP250. Finns några av dessa på Ebay, men kostar 3000 kr st. Det blir nestan 6000 kr för to pumpar, och det är det inte värt..

Nån som sett några billiga pumpar där ute? Ev begagnat. Nån som vet om det finns reservdelar til LP250? Detta virkar ju vara väldig lika pumpar på andra SPA bad, så kan säkert få en helt annan pump till att passa..

Väldigt tacksam för tips och hjälp här:-)

Mvh
Hosse

Poolgiganten

Utloggad Hosse

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hudiksvall / Oslo
  • Antal inlägg: 97
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Har privat pool och jacuzzi
    • Visa profil
SV: Vart hittar jag 2 billiga SPA pumpar?
« Svar #1 skrivet: september 07, 2015, 12:34:18:18 »
Tack Johanmarsta!
Kollar upp den där delen. Ingen annan i skandinavien som säljer billiga pumpar eller universalpumpar?

På förhand tack!
Mvh
Hosse

Utloggad elvings

SV: Vart hittar jag 2 billiga SPA pumpar?
« Svar #2 skrivet: september 07, 2015, 17:44:31:31 »
spaprylar.se   

spapartsnordic.se   

dessa båda har delar också


jag orkade inte byta delar utan köpte en hel pump. från spaprylar.se   vågade inte bara byta en del.   Vatten-tätning-min vanliga tur= läckage var jag rädd för.

Säkert inga pumpar som kvalitetskontrollanter jublar över. Dock så var det exakt sådan pump som satt monterad i mitt spa från bauhaus från början.
« Senast ändrad: september 07, 2015, 17:52:10:10 av elvings »
Denform 61, Intex Ultra 17m3 + Aquaheat 13-3p 2017-06-29. luxlama 12HI förpassad till kyrkogården 2017-06-19.

Utloggad Hosse

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hudiksvall / Oslo
  • Antal inlägg: 97
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Har privat pool och jacuzzi
    • Visa profil
SV: Vart hittar jag 2 billiga SPA pumpar?
« Svar #3 skrivet: september 08, 2015, 14:21:44:44 »
 Tack tack!
Kollar med dom:-)

Nån som vet hur den impelleren egentligen är fäst i akseln i mitten? Har googlat massor, men har inte hittat nån pump som är lik...
Mvh
Hosse

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Vart hittar jag 2 billiga SPA pumpar?
« Svar #4 skrivet: september 08, 2015, 16:31:46:46 »
Villa Spa Sweden som annonserar här i forumet avser väl konkurrera just med billiga delar och pumpar till spabad, kanske kan vara värt att kolla med dem också.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Hosse

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hudiksvall / Oslo
  • Antal inlägg: 97
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Har privat pool och jacuzzi
    • Visa profil
SV: Vart hittar jag 2 billiga SPA pumpar?
« Svar #5 skrivet: september 10, 2015, 17:40:27:27 »
 Denna pumpen är iallafall helt körd.. Akseln har rostat upp helt. Detta kan jag aldrig drömma om att jag får till att vara tätt igen. Det blir nog nya pumpar.

 Får tag i två pumpar till 8.000 SEK, men det är fortfarande mycket pengar för ett så gammalt kar..

Mvh
Hosse

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag