VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pump KORAL 0,5Hk 1-fas  (läst 1005 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carolin

  • Gäst
Carolin
Pump KORAL 0,5Hk 1-fas
« skrivet: april 27, 2019, 15:26:20:20 »
Hej! Vi har precis startat igång vår pool; termo, nedgrävd, 3,5 x 5,5 med denna cirkulationspumpen: Pump KORAL 0,5Hk 1-fas. Vi fick en chock över hur högljudd den var! Det krävs nästan hörselskydd för att gå ner i teknikrummet (nedgrävt bredvid poolen). Stämmer denna ljudnivå med era erfarenheter? Det står omskrivet om den att den skall vara tyst men jag lyckas inte hitta någon decibelangivelse. Vad tror ni? Är det något fel på den? Tacksam för synpunkter!

Poolgiganten

Inloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Pump KORAL 0,5Hk 1-fas
« Svar #1 skrivet: april 29, 2019, 08:31:41:41 »
då kommer min följdfråga, hur mycket låter den upp när ni stänger ert teknikutrymme?
har själv en Coral fast modell större mne har inte driftat den än så är lite orolig över hur mycket den kommer att låta
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad Stompen

SV: Pump KORAL 0,5Hk 1-fas
« Svar #2 skrivet: april 29, 2019, 20:34:15:15 »
Jag har Koral 0,75hp, tycker inte den låter något. Vet inte hur den mindre är.

Carolin

  • Gäst
Carolin
SV: Pump KORAL 0,5Hk 1-fas
« Svar #3 skrivet: april 30, 2019, 21:43:08:08 »
då kommer min följdfråga, hur mycket låter den upp när ni stänger ert teknikutrymme?
har själv en Coral fast modell större mne har inte driftat den än så är lite orolig över hur mycket den kommer att låta

Det lät såklart lite mindre när vi stängde luckan men marginellt. Men! Du behöver inte vara orolig. En tekniker från poolleverantören har varit här idag och bytte den. Det var ett solklart fabriksfel! Nu låter den knappt något.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan