CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Stroppfästen?  (läst 16783 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jontemyra

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlägg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat få häng på att!
    • Visa profil
Stroppfästen?
« skrivet: maj 06, 2009, 20:58:32:32 »
Hej Hej  ::)

B L K hade sådan här smart stroppfäste. Man trycker ner den och vrider med tummen så hoppar den upp och så trycker man ner och vrider när man har tagit bort stropparna. Verkar var en super bra grej för att slippa slå i lilltån O0. Jag var inne på Svenskapoolfabrikens sida men kunde inte hitta dom <dontkn> han hade köpt dom där. Eller någon annan vet var man kan få tag i dom eller liknande :)

Mvh: Jontemyra <antman>

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Stroppfästen?
« Svar #1 skrivet: maj 06, 2009, 21:14:01:01 »
De har det i sin katalog, 79:- styck. Art. nr. 03995

Sökte på art. nr.
http://www.svenskapoolfabriken.com/Default.aspx?PageID=94
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad mofajenko

SV: Stroppfästen?
« Svar #2 skrivet: maj 06, 2009, 21:21:14:14 »
Hej Jontemyra,

Här kommer en lösning som troligtvis är mycket billigare än den du sett. Det bygger på att man har en slitsad rostfri hylsa som man sätter en 6mm vagnsbult med lås mutter. Man sätter ihop de tre delarna borrar hålet i stenen och slår ner den. Som du ser på bilderna är bulten ca 20 mm längre än hylsan, så när man vill fästa stroppen så lyfter man bara på vagnsbulten. Mjukt för fötterna och lite bredare hatt skyddar bättre för sand och smuts som kan komma ner i hålet när inte täcket är på. Poolfirmor kan ta bra betalt för detta men köper du delarna på typ Ahlsell så går det på ca 10-15 kr i rostrfritt på alla 3 detaljer.

Hoppas detta hjälper i ditt sökande?

mvh,
Fredde

Utloggad Jontemyra

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlägg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat få häng på att!
    • Visa profil
SV: Stroppfästen?
« Svar #3 skrivet: maj 06, 2009, 21:47:50:50 »
Tack Fia och Fredde :) De kostade en bra slant dom från Svenskapoolfabriken ??? Det blir nog mer att inrikta sig på Freddes tips. Men om det finns fler smarta tips så får ni gärna visa det ::)

Mvh Jonte

Utloggad Trulspool

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Helsingborg/Sverige
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Stroppfästen?
« Svar #4 skrivet: maj 06, 2009, 22:15:24:24 »
Jag använder själv Freddes lösning som jag har till min poolkudde som jag har på vintern. Köpte dom hos Folkpool för 14:-/st
http://www.folkpool.se/Poolverdragstandardreservdelar/Infllbart-fste-fr-gummistropp-rostfritt-3557115

Tänk på att använda en dorn för att banka ner den sista biten, annars kan "fykanten" under locket fastna i hylsan. Hylsan måste vara ca 3mm under marknivån så att hatten inte sticker upp och orsakar onda och blodiga tår...
Folkpool Classic 3x6

Utloggad Jontemyra

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Oskarshamn
  • Antal inlägg: 63
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Har börjat få häng på att!
    • Visa profil
SV: Stroppfästen?
« Svar #5 skrivet: maj 06, 2009, 22:26:42:42 »
Klockrent Trulspool O0 Det blir att beställa, jag har ju en leverans som kommer på tisdag från Folkpool så de måste kunna ta med det. Tackar så mycket.

Utloggad Uffe

SV: Stroppfästen?
« Svar #6 skrivet: maj 06, 2009, 23:16:10:10 »
Har också beställt från Folkpool. 14 kr ett riktigt kanonpris.
Vad har ni använt för storlek på borr?

//Uffe

Utloggad mofajenko

SV: Stroppfästen?
« Svar #7 skrivet: maj 07, 2009, 08:23:24:24 »
Hej Uffe,

Det får Trulspool svara på eftersom jag inte monterat mina ännu.

/Fredde

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
SV: Stroppfästen?
« Svar #8 skrivet: maj 08, 2009, 06:30:27:27 »
Tycker att den lösningen som mofajenko har verka mkt vettig.
Det enda som man kan optimera den med är att ha något skydd för själva bulten när den ska vara i nerfällt läge, det kan kanske samlas skit under bulten annars som gör att den kan vara svår att få ner.
Eller?  <hmm>  <dontkn>
/Stefan

Utloggad asil

SV: Stroppfästen?
« Svar #9 skrivet: maj 10, 2009, 17:12:49:49 »
Verkar toppen med dessa stroppfästen för 14 kr/st, men är det inte svårt att få upp dem? De som svenska poolfabriken säljer, kommer ju upp lätt bara man vrider lite på dem... <dontkn>

Har någon erfarenhet av dessa som folkpool säljer? Behöver ni något att "pilla upp" dem med?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag