VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pumpdelar etc i Artesian  (läst 3455 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Belilla

Pumpdelar etc i Artesian
« skrivet: december 05, 2019, 14:07:17:17 »
Hej! Har ägt vårt Artesian Grand Bahama en månad exakt, väldigt snyggt bad och skön massage. Valde det efter hyfsad research om kvalitet och så vidare. Men utan att vara hundraprocentigt insatt så har jag fått intrycket av att pumpar mm från LX och Gecko och Balboa verkar vara "sämre", därav min förvåning när vi öppnade serviceluckan och såg att våra komponenter är från dessa märken i stort. Vad har jag missat i denna diskussion? Är vi "lurade"? Tilläggas kan att vi efter 2,5 vecka fick missljud i någon pump vilken ska bytas nu och såklart heter det att "det brukar aaaaldrig vara problem med Artesians pumpar".

Kan liksom inte riktigt skaka av mig missnöjdhetskänslan över att ha lagt så pass mycket pengar på vårt bad och redan strul.

Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: Pumpdelar etc i Artesian
« Svar #1 skrivet: december 06, 2019, 09:01:47:47 »
Det var ju trist för dig :( . LX är allmänt känt som Kina-budget men Gecko och Balboa:s produkter (om det inte är nån dålig kinakopia) är bra grejer. I mitt gamla spabad va det en LX-pump som skötte cirkulationen och i mitt nya spabad är det en Gecko-pump. Ljudet från de båda pumparna går inte jmf öht... gaaalet stor skillnad, till Gecko:s fördel.

Det låter ju synnerligen konstigt att det sitter LX-pump i ett Artesian då det deffinitivt är ett premiummärke.

/Urban.

Utloggad Lassse

SV: Pumpdelar etc i Artesian
« Svar #2 skrivet: december 08, 2019, 00:46:01:01 »
Det är inte LX pumpar i Artesian bad.
Gecko eller balboa beroende på hur badet är beställt.
Om du gjort din research så skulle du veta att LX är kina kopior på Balboa och Gecko pumpar.
« Senast ändrad: december 08, 2019, 00:58:23:23 av Lassse »

Utloggad Belilla

SV: Pumpdelar etc i Artesian
« Svar #3 skrivet: december 08, 2019, 13:20:07:07 »
Hmm jag måste pudla big time, fattar helt ärligt inte var jag såg att det stod LX på någon del  <dontkn>
Så glöm mitt gnäll. Men tråkigt att det strular så snabbt oavsett.

Det står genomgående Balboa på allt. Det är denna del som fått missljud och som ska bytas i alla fall.

Utloggad Lassse

SV: Pumpdelar etc i Artesian
« Svar #4 skrivet: december 08, 2019, 17:06:28:28 »
Det ser ut som cirkulationspumpen.
Den kan ta skada om man kört igång badet när den är frusen(kan ligga kvar vatten fr test i fabriken)

Bra att du får den bytt så du ka  njuta av ditt bad.
Artesian har ju riktigt bra massage om man jämför med andra.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan