VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: HJÄLP! Vilken pool ska vi bygga?  (läst 9492 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marre

  • Gäst
Marre
SV: HJÄLP! Vilken pool ska vi bygga?
« Svar #10 skrivet: augusti 20, 2006, 22:09:05:05 »
Får vi höra era argument för glasfiber respektive kombi så blir det lättare att hjälpa till.

//BL

GLASFIBER för att det inte är några skarvar i poolen så att läckage kan uppstå. Helgjuten med isolering i, enkelt att bara ställa ner i den färdiga "gropen". 10 års garanti.
KOMBIPOOL för att det är mjukare med liner och bra med mönstrad pool. Bara lite orolig att det skall vara svårt att montera trappan och att få allt bra så att det inte blir något läckage ???
Mycket jobb??? <dontkn> Bara garanti på linern, men inte på jobbet om något går fel :'(

Detta är mina funderingar/argument över det hela. Vill gärna höra vad ni säger.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: HJÄLP! Vilken pool ska vi bygga?
« Svar #11 skrivet: augusti 20, 2006, 23:09:45:45 »
Vår pool är det 30 års garanti på, poolkungen har jag sett lämnar 35 år på deras rektangulära.

Stirra dig inte blind på garantin, fundera hellre på hur mycket jobb ni är beredda att lägga ner själva.
Är det härifrån ni väljer?
http://www.poolaren.se/?id=43
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Marre

  • Gäst
Marre
SV: HJÄLP! Vilken pool ska vi bygga?
« Svar #12 skrivet: augusti 21, 2006, 00:22:32:32 »
Ja det är det!

Är dom dyrare än andra? :-\
Dom är hur trevliga som helst i alla fall, och det säger ju mycket.
Har du någon erfarehet av denna firma?

Marre

  • Gäst
Marre
SV: HJÄLP! Vilken pool ska vi bygga?
« Svar #13 skrivet: augusti 21, 2006, 00:24:02:02 »
Vår pool är det 30 års garanti på, poolkungen har jag sett lämnar 35 år på deras rektangulära.

Stirra dig inte blind på garantin, fundera hellre på hur mycket jobb ni är beredda att lägga ner själva.
Är det härifrån ni väljer?
http://www.poolaren.se/?id=43

Vad har ni för pool då? Vart har ni köpt den?
Tacksam för svar! ;)

Utloggad Fia

SV: HJÄLP! Vilken pool ska vi bygga?
« Svar #14 skrivet: augusti 21, 2006, 10:33:21:21 »

Vad har ni för pool då? Vart har ni köpt den?
Tacksam för svar! ;)

Vår kommer från www.svenskapoolfabriken.se. Jag förstår er vånda, vi hade en likadan höst när vi skulle bestämma oss.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Tom

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Klagshamn/Malmö
  • Antal inlägg: 32
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: HJÄLP! Vilken pool ska vi bygga?
« Svar #15 skrivet: augusti 21, 2006, 14:42:31:31 »
<hmm>
Hej igen, jag håller på att kolla upp maxtemp och garantier för olika liners och glasfiberpooler, vad jag hittills fått fram är att den konstruktion polyfaser har på sin glasfiberpool garanterar 35 grader (Poolen säljs via AquaGripp i Hbg/Påarp) alternativen för våe del är liner och den erfarenhet vi har av linern i Combilpool är att har du över 30 grader och något hög klorhalt så bubblar sig hela linern, vi fick den utbytt efter mycket diskussioner sen aktade vi oss för att gå över 30 men likväl var det en liten uttöjning av linern per år.
För vår del är Aquagripps glasfiberpool bland de mest intressanta idag, vi kanske kan gå ihop och få bättre rabatter om ni faller för samma pooltyp...

Hej Lisa
Vi är oxå inne på glasfiberpool från Aquagripp. Har besökt dom en gång och kollat in deras visningspool (Elba62). Blev så imponerade att vi väntar besök nästa vecka från deras säljare. Återkommer med mer info då men klart är att deras pool verkar flera klasser bättre än de som säljs ab Spaobad i Höör.
Mvh Tom

Vände på texten, först citat, sen din text. mvh Fia
« Senast ändrad: augusti 21, 2006, 15:09:48:48 av Fia »
Glasfiberpool, 3,64x7,0 med inbyggd trappa

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan