Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Nu går vi mot hösten  (läst 3043 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad storbadarn

Nu går vi mot hösten
« skrivet: augusti 06, 2011, 21:16:56:56 »
Nu år vi mot höst och kallare väder,
är det nu man drar igång värmen på inomhuspoolen och ser fram emot en kall vinter med många varma innebad?

Ja tänk om  man skulle övertala hyresvärden till att få bygga pool i källarn....tro hur det skulle se ut,
egen spiraltrapp ner till sin egen källare, bubbelpool skulle ju gå iallafall.

Nej jag får köpa ett gammalt hus på landet jag kan fly till då jag är less på storstan,
där kan man nog skaffa pool i källaren.
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Nu går vi mot hösten
« Svar #1 skrivet: augusti 08, 2011, 00:18:39:39 »
Inomhuspooler drar man väl aldrig igång vid något visst datum. De allra flesta körs året runt. Vi har badat i våran nästan varje dag hela sommaren. Det är väl snarast så att badviljan minskar något om det är ordentlig vinter. Även om poolen är ordentligt värmd så känns det inte lika lockande om man nyss kommit in från vinterkylan. Vi brukar hålla 20-30 grader i stort sett året runt. Gratis solvärme har dock gjort att vi nu åkt upp över 31 grader utan att vi haft någon värme påslagen.

Att bygga pool i källaren kan väl låta tilltalande men om det inte är inplanerat från första början så är det nog inte så jättelätt att genomföra. Skall man komma ned i marken under golvplanet när man redan är i källaren så vill det till åtskilligt grävande där nere. Men det finns ju andra varianter: jag vet en familj som tidigare hade kokseldad värmepanna med ett relativt stort rum för panna + koks. Kokssytemet slängdes ut för många år sedan och de satte senare in vad som väl egentligen var en vanlig ovanmarkspool i rummet, byggde ett däck emot o.s.v. Det blev ganska lyckat, även om poolen inte är särskilt stor.

Utloggad storbadarn

SV: Nu går vi mot hösten
« Svar #2 skrivet: augusti 10, 2011, 16:33:01:01 »
Jag skulle nog göra tvärtom, då det är som kallast ute eldar man extra mycket i spisen och sen kryper man ner i badet som är ordentligt uppvärmt, men alla är vi olika.

Slog mig just, vi har skog i släkten, väldigt nära stan, funderar på att bygga mig en liten stuga där som kan byggas ut till åretruntboende senare, d.v.s. man gör en liten stuga på 15-30 kvm, ytterpanel och lite enkla möbler o så tak på det, sen utvecklar man detta boende, en dag står man där med ett hus på 60 kvm med både garage och en vinterträdgård/inomhuspool, dock i markplan med många fönster runtomkring.

Det skulle jag trivas med, -25 ute och man eldar för fullt i vedspis och
kamin och tar sig ett bad med full insyn ut i snöstormen.
Storbadare som gärna badar med kläderna på.
Fler med denna hobby?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan