VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Böldpest!  (läst 5514 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
Böldpest!
« skrivet: juli 26, 2008, 18:48:21:21 »
Ja, så verkar det! Min trappa är av glasfiber och nu när jag satt och "jäste" så strök jag handen över trappstegen, fullt med små blåsor under gelcoten, och inte en enda blåsa över vattenlinjen, ingen som ännu spruckigt men om nåt/några år får man nog göra en båtrenovering på trappan, tur att den är mindre än båten....!!

Vår trappa har varit i kontakt med vatten året runt sen 2003!

Är det någon som upplevt detta på pool eller trapp tidigare?
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Poolgiganten

Utloggad Bada Mer

SV: Böldpest!
« Svar #1 skrivet: juli 26, 2008, 20:22:52:52 »
Hej

Inuti poolpumpen hade jag fullt med böldpest (osmosis) använde Marine Epoxy med mindre lyckat resultat inuti denna, lagningen på utsidan håller än så  länge. Pumphuset är sen 1987 så det är dags att byta snart.

/Bada Mer
Folkpool Classic 8X4 m, VVX Pahlén Maxi-Flo 75 Kw, Wilo-FilTec FBS poolpump. Bergvärme IVT Greenline C9 samt IVT poolstyrning. Borrhål 180 m.

Utloggad B L K

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 118
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Livet börjar vid 32grader i poolen .... :-)
    • Visa profil
SV: Böldpest!
« Svar #2 skrivet: juli 30, 2008, 11:34:04:04 »
Jag har haft min Glasfiber trappa i en sommar och nu i våras så var det många "blåsor" på min trappa. Nu var jag och kände igen och nu är det galet mycket blåsor under vattenlinjen. Ringde min Poolfirma som sålt allt och senare ringde Fabriken upp mig som tillverkade trappan och förlängde garantin på trappan plus att dom kommer hem till mig i höst och åtgärdar problemet...  Tydligen inte heltovanligt verkar det som.
Så du är inte ensam i bubblornas värld.
Johan
 

Utloggad Pea

SV: Böldpest!
« Svar #3 skrivet: augusti 01, 2008, 15:54:30:30 »
problemet med böldpest beror på den förhållandevis höga vattentemperaturen i en pool, inligt båthandlare jag talat med så är böldpest på båtar inte ovanligt i sverige men ännu vanligare i varma länder. för att slippa så får man väl göra som med båtar, prima och epoxibehandla.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag