Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fräscha upp pooltäcke  (läst 2451 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Drogen

Fräscha upp pooltäcke
« skrivet: mars 14, 2008, 08:31:13:13 »
Några heta tips på hur man rengör och återfår lite "lyster" i ett pooltäcke? Jag har fått ett pooltäcke till mitt bygge. Det liknar något som skulle kunna vara ett RollScultz. Dock har jag bara sett det ihoprullat på en gräsmatta. Det är väldigt kraftigt i materialet med någon slags insydd rörkonstruktion. Jag hoppas kunna rulla ut det och ta en titt på det i helgen.

Grejen är att det har legat som det gör nu, ute, delvis ihoprullat, i flera år. Lite slitet och delvis kraftigt solblekt. Finns det något bra sätt att fräscha upp det? Det känns lite lyxigt att tacka nej till vad som ser ut att vara ett bra täcke bara för att det är solblekt och väderbitet. Men å andra sidan är det inte roligt att lägga på något som inte ser bra ut när allt annat är helt nytt.
Allting i smått p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca på platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbeläggning runt hela poolen fram till poolkant.

Poolgiganten

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: Fräscha upp pooltäcke
« Svar #1 skrivet: mars 15, 2008, 10:59:30:30 »
Hm...

Osäker här, är det ett Rollschutz tycker jag du ska testa det.
Har du "fått" det säger du??
My God...

Vi ha haft vårt sedan 2004 och jag är förvånad över hur fräscht det är
fortfarande...det kan se lite schavigt ut när man rullar ut det efter
vintern (vårt ligger ute året runt!) men återhämtar sig snabbt efter lite regn och sol...
Jag upplever det inte solblekt.

Det ser fortfarande nytt ut...
Vet i fn hur det går till.
Måste vara nåt elektroniskt antar jag...
 ;)
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Fräscha upp pooltäcke
« Svar #2 skrivet: mars 19, 2008, 19:43:46:46 »
Hej,

Vi har användt högtryckstvätten med en "trädäckstvätt" dvs en rund burk med snabbt roterande vattensprut för att göra ren t.ex
vår bubbelplast. Funkade kanonbra.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag