VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bildfråga.. hur ska detta kopplas? luften i SPAet  (läst 1255 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stroker

Bildfråga.. hur ska detta kopplas? luften i SPAet
« skrivet: maj 07, 2016, 11:22:45:45 »
Behöver hjälp med att klura ut vad detta är för två rör och hur de ska kopplas. Att det tillhör den lft man kan koppla på som sugs in tillsammans med vattnet har jag förstått men den högra har ju en skruvmuff men ser ut som den innehåller en backventil. Röret till vänster (hela röret går synbarligen bara i ett u med slangar som inte ska förväxlas med de som syns och går till munstyckena för vatten) är avkapat.. röret under ska säkerligen kopplas på luftpumpen för bubbel..
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Poolgiganten

Utloggad Stroker

SV: Bildfråga.. hur ska detta kopplas? luften i SPAet
« Svar #1 skrivet: maj 21, 2016, 23:01:42:42 »
Hittade detta inlägga idag..och kan för att avsluta tråden berätta att röret tilll vänster ska kopplas ihop med det undre röret och röret till höger med luftpumpen. Rören måste ju gå i en båge ovanför vattenlinjen annars skulle pumpen fyllas med vatten har jag räknat ut. Själva fattningen till högra röret och hur hanen ska se ut vet jag inte då jag inte hittat någon sådan koppling någonstans men det ger sig på ett eller annat sätt. Så var den frågan troligen löst.
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Utloggad Engans

SV: Bildfråga.. hur ska detta kopplas? luften i SPAet
« Svar #2 skrivet: maj 22, 2016, 10:15:11:11 »
trevligt att du kom på det själv hade jag gärna hjälpt men har inte kunskapen..
hoppas du löser det på något sätt. eller om nån mer kunning kommer in här och hjälper till.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan