VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Felborrad Gardenpool  (läst 1441 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad anflyg

Felborrad Gardenpool
« skrivet: november 07, 2014, 15:50:36:36 »
Hejsan,
Jag håller på och monterar en Gardenpool från Folkpool. Stommen är uppe, förutom ett förband där hålen i träregeln är borrade 65 mm från kant instället för 55 mm. Det innebär att hålen i regeln och vinkeljärnet inte stämmer. Jag kan inte skruva ihop det förbandet. Folkpool får jag inte kontakt med (en historia i sig).

Jag ser två alternativ.
1. Borra nya hål i regeln där hålen i järnet är. Det får till följd att ett nytt och ett gammalt hål i princip bildar ett större hål och det blir inte tajt, men det kläms kanske ihop av förbandet ändå?

2. Alternativ två borra nya hål även i vinkeljärnet vid sidan, men då är ju frågan om det börjar rosta.

Några synpunkter?

MVH
Anders

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Felborrad Gardenpool
« Svar #1 skrivet: november 07, 2014, 21:16:18:18 »
alternativ 3. Skruva bort regeln ifrån plywooden och vänd sedan på den.

Utloggad anflyg

SV: Felborrad Gardenpool
« Svar #2 skrivet: november 07, 2014, 22:19:36:36 »
Kunde ju varit ett alternativ Joel, men den ena sidan är rätt (d v s 55 mm) och den andra är fel (65 mm). Jag trodde att Folkpool var en rätt så automatiserad fabrik, min min känsla nu är att det är handpåläggning rakt över.

Fick svar ifrån en Folkpool montör, slutligen, om att det bara är att borra upp nya hål, d v s alternativ 1.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan