Jag tänkte göra samma sak, men jag backade och skall istället göra en "halvautomat" med manuellt tillslag, automatiskt frånslag med tidur. Varför, jo för min del har jag ingen lust att ha påfyllningen utan att visuellt se den, i och med att jag reser i jobbet skulle det kunna hända saker med översvämning, sinad egen brunn osv. Automatiskt frånslag vill jag dock ha då jag redan har glömt att stänga påfyllningen flera gånger när jag varit hemma! endast med hög vattennivå som resultat dessa gånger, men ändå.
Min helautomat var konstruerad så att med ett nivårör (i källaren) leda vattnet genom en strypare, för att det inte ska skvalpa, till en liten behållare och där med beröringsfri givare känna av en flottör, hade inte beslutat om det skulle vara magnet eller kapacitiv, när jag lade ner projektet, men det skulle gå med fotocell också om den inte blir skitig. denna min/max-nivå skulle sedan styra en bistabil ventil, men som sagt, jag tordes inte...!
Nåt färdigt att köpa har inte jag hittat på marknaden som är avsett pool, inom industrin måste (borde) det finnas prylar som är tillförlitliga, sen har väl rörpularna en del grejer med nivåvakter, man får bara passa upp så dom tål poolvattnet.
Lycka till