VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Riviera eller Compass pool?  (läst 4832 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erixon

Riviera eller Compass pool?
« skrivet: april 28, 2011, 09:39:39:39 »
Hej,

Vi skall precis beställa pool och hade mer eller mindre bestämt oss för en Brilliant pool från Compass pools:

http://www.compasspools.eu/se-se/pools/briliant_pools/

Men då hittade vi följande kampanj på en Riviera pool:

http://www.dinpool.nu/sv/kampanjprodukter/poolpaket-riviera-modena-style-810.html

Vi kommer att köpa komplett pool samt entreprenad för grävning och installation. Priserna som vi har fått är mer eller mindre samma, frågan är då vilken pool man skall välja. Är det någon här i forumet som har erfarenhet och kunskap vad gäller kvalitet på Riviera pooler jämfört med Compass pooler?

Compass poolen har livstids garanti på poolen vilket låter väldigt bra, sedan har man (iaf jag) alltid hört att Riviera poolerna skall vara bland dom absolut mest gedigna glasfiberpoolerna på marknaden.

Varför blir det alltid besultsångest i siste minuten!?

Tack på förhand!

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Riviera eller Compass pool?
« Svar #1 skrivet: april 28, 2011, 17:36:31:31 »
Ta reda på (skriftligt) vad som faktiskt ingår i "livstids garanti" först. Det kan bero på en massa saker, de kan säga att du har sur jord, eller för mycket grundvatten eller vad som helst för att inte ge dig något på garantin så lägg inte alltför mycket vikt vid det...

Jag tror annars båda paketen är riktigt bra för glasfiberpooler...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Jonte72

SV: Riviera eller Compass pool?
« Svar #2 skrivet: april 29, 2011, 10:45:06:06 »
Hej!

Lät installera en Brilliant 66 under förra våren med driftsstart i början av juni. Är fantastiskt nöjd med produkten måste jag säga.

Köpte hela paketet (separat grävare) med tillhörande installation och allt löpte på enligt grundplanen. Fick tekniska problem med värmepumpen efter någon vecka varpå installatören snabbt var där och åtgärdade (hade t.o.m. en utbytespump med sig i fall det skulle vara något svårlöst fel). Fick ett samtal för några veckor sedan med frågan hur allt fungerade!

Isoleringen håller värmen mycket bra med endast ett "bubbeltäcke", lacken är tålig och "ytlinjer" går enkelt att borsta bort. Installerade på ÅFs rekommendation en separat slinga till VP så att den kan gå oavsett övrig cirkulation.


Jag kan varmt rekommendera en Brilliant-pool (tips, titta på de vita lackerna, de är riktigt snygga i solljus..) utifrån mina erfarenheter!

mvh
Johan (i Norra Västergötland)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag