Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bullrande VP  (läst 1491 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad merry

Bullrande VP
« skrivet: juni 23, 2009, 15:24:17:17 »
Halloj !

Har nu efter aldeles för läng tid installerat våran Fairland värmepump, men tycker att ljudvolymen är störande. Detta är den varianten som blåser luften uppåt. I beskrivningen ståraatt det skall vara öppet ca: 50 cm på sidorna. Har fundering att bygga någon typ av "skärmväggar" för att få ner ljudet.
Någon som har något tips ??
Byggt en Octovia 3,6 x 6,6 värmer med solfångare samt värmepump Brilix THP 100

Poolgiganten

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Bullrande VP
« Svar #1 skrivet: juni 23, 2009, 20:02:55:55 »
Problemet är ju att de vill ha fri lufttillgång, därför
är det inget vidare att sätta en sådan intill pool.
För det låter om dem :(.
Vår vp är 33 m bort på andra sidan huset.
Om du har möjlighet flytta pump.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad Daphne

SV: Bullrande VP
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2009, 21:05:09:09 »
Hej,
Jag störs också av ljudet från vår VP och jag ser att vi har samma sort. Har mailat Miamipool med frågor eftersom det på deras hemsida står att Värmepumpen är tyst men inte fått svar vilket jag tycker är lite dåligt. Vi har som tur är inga grannar direkt bakom vårt hus det är en bra bit mellan husen tack och lov men grannen som har huset vid sidan av vårt måste bli störd även om  han säger att det inte är "så farligt". Vi ska bygga en enkel skärmvägg bara för att leda bort ljudet från hans hus den placerar vi en bit från VP'n så att luften kan sugas in och blåsas ut utan problem. Egemtligen störs jag inte så tillvida att pumpen står placerad bakom friggeboden men jag är orolig för att den ska störa andra i närområdet.
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad merry

SV: Bullrande VP
« Svar #3 skrivet: juni 24, 2009, 09:08:15:15 »
Halloj, tack för era svar. Funderat också på detta med skärmväggar för ljudet verkar komma "uppefrån" så ev. kan man kanske ha hela väggar upptill vid utblåset (inte ovanpå) och öppet nertill. Tycker inte att den ger särksilt bra med värme. Nu när det är fint väder kör jag bara med solfångarna och det käns som dom ger mer än värmepumpen. Hade 25 grader i går kväll satte på värmepumpen under kvällen och hade samma temp på morgonen. Visseligen hade inte tempen gått ner något men med fint väder så ger solfångarna mer värme är pumpen.
Byggt en Octovia 3,6 x 6,6 värmer med solfångare samt värmepump Brilix THP 100

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan