VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?  (läst 6774 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #10 skrivet: augusti 08, 2017, 08:36:14:14 »
Jag har haft ett fel i inställningarna av rättigheter, så nya medlemmar har inte kunnat kommentera i denna avdelning av forumet (men gäster har kunnat göra det)...
Så jag förväntar mig att trådstartaren kommer med en eller flera kommentarer på vad som skrivits.

Jag vidhåller att just gäster eller helt nyregistrerade medlemmar i rätt hög utsträckning använder forum som detta för att sätta press på sina leverantörer, inte sällan genom att "varna" för företaget, och (inte säkert - men troligt) både överdriva bristerna, och undanhålla delar av sanningen för att företaget skall hamna i en utpressningssitation.

Ponera att det i detta fall är så att den rundning av linern i hörnen som det klagas på är helt normal, då är det ju inget fel gjort av leverantören (men vi får väl se bilder snart så vi kan avgöra det).
Ponera även att leverantören kan ha sagt att pooltäckningen var tvungen att skottas av om det kom nämnvärt med snö ovanpå.
Och poolvärmepumpen är ju ett misstag som trådstartaren själv rår för.
Ja, i så fall finns ju egentligen inget att klaga på, utan varningen för företaget är djupt orättvis på dessa punkter.

Att det läcker fortfarande, och att transformatorn inte levererats beror ju troligen på att kunden inte betalat - men visst, på just denna punkt kunde man ju tänka sig att det rör sig om två envisa som träter och ingen ger med sig.
Så länge poolen inte är som utlovad så betalar inte kunden, och så länge kunden inte betalar så slutför företaget inte sin leverans.
Vem som har mer rätt i just detta fall kan jag inte svara på, det beror ju på vad som står skrivet i köpvillkoren.

Det kan självklart även finnas adekvata skäl att varna för företaget, men en sådan diskussion får ju mycket mera trovärdighet om det skrivs av tidigare medlemmar som vi lärt känna och faktiskt vet att de byggt en pool...
I just detta fall har vi inga som helst bevis på att det finns en pool, eller vem som levererat.
Jag anser det vara rättsligt mycket tveksamt att man som privatperson skall få lov att skada ett företags rykte med så pass lite beviskrav, jag vet är det är lagligt rent juridiskt, men är som ägare av forumet alltså inte helt med om detta.
Lagen om förtal är som jag ser det inte tillräckligt uppdaterad för att täcka de risker som finns med detta i dagens tidevarv där ett företags rykte på internet många gånger är viktigare än vad det är hur de FAKTISKT uppträder mot sina kunder.

Det här är ingen lätt fråga, och då specifikt är det svårt att hantera när det gäller inlägg från gäster eller helt nya  medlemmar som varnar för namngivna företag i sina första inlägg.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #11 skrivet: augusti 09, 2017, 09:37:50:50 »
test
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Jesper Bogentoft

  • Gäst
Jesper Bogentoft
SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #12 skrivet: augusti 09, 2017, 18:35:30:30 »
test

Jesper Bogentoft

  • Gäst
Jesper Bogentoft
SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #13 skrivet: augusti 09, 2017, 18:51:35:35 »
Nu äntligen verkar jag kunna posta. Kan ej posta när jag loggat in men som gäst.
Många frågor jag tyvärr inte kunnat svara på.
Vp.n är naturligtvis mitt misstag, den hade jag ej tömt helt.

Dock vill jag på peka att denna tråd inte handlar om någon "utpressning" men för mig så har det varit så mkt problem, kanske "bara" otur men vill faktiskt inte att någon annan skall råka ut för detta. Jag kommer som någon tipsade om att lämna in ärendet till ARN och eventuellt göra en polis anmälan om möjligt.

Sommar 2 gick nästan helt åt till att laga poolen, de var här 4,5,6 ggr innan det var helt. När det var helt och vi fortsatte fylla poolen och det var ju första fyllningen så läckte inloppen så mkt att det forsade ut mellan pool vägg och liner. Det tätatdes med någon tätningsmassa 2ggr. Inte silicon men genomskinligt. Kladdigt blev det.
När det var tätt var sommaren slut och jag tömde poolen under vintern.
Denna sommar monterades VP in och allt fylldes. Vi värmde poolen till 30 grader och väntade på att liner skulle töja sig som de sagt. Men så skedde inte. Visst det blev mjukare men det fattas mkt.
Detta följdes av att vi märkte att vi tappade vatten. Först trodde vi det var vatten som bara skvalpade ut över hörnen när barnen badade men märkte att när den inte användes på 5 dagar tappade vi över 1dm vatten.
I botten visade sig också veck vilket jag kan leva med. Kan handla om att poolen nästav var tömt under vintern.
Men vi hittade sten under linern. Den största var 1,5cm säker på långsidans vägg. Det sa de att det kunde de inte missat. Transformatorn hade de inte ens koll på att de inte lämnat. Jag trodde lampan hade en inbyggd men blev varnad av vän när jag frågade hur den skulle kopplas in. Den tänkte firman inte skicka förän jag betalat de sista 5000kr. Dessa sa jag de ej skulle få då jag faktiskt hade en lätt begagnad pool nu och problemen var ännu ej lösta. De sa då att nä vi orkar inte tjafsa mer utan skickar dig en transformator. Den har aldrig dykt upp och de svarar inte längre på meddelanden eller tele från mig.
Största problemet är hörnen. Att en pool som vi lånat ihop pengar till för att unna oss och barnen skall se ut på detta sätta känns faktiskt för jävligt. Vi känner oss så lurade.

Kom gärna med åsikter på bilderna.

Mvh

Jesper

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #14 skrivet: augusti 09, 2017, 19:48:48:48 »
Nöj dig med ARN. Det finns inget att polisanmäla, poliser utreder (om man har tur) brott.

Utloggad Plums

SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #15 skrivet: augusti 09, 2017, 22:02:32:32 »

Jesper Bogentoft

  • Gäst
Jesper Bogentoft
SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #16 skrivet: augusti 09, 2017, 23:00:40:40 »
Kan någon hjälpa mig ta emot och lägga upp bilder. Funkar inte


Utloggad Jeppe B

SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #18 skrivet: augusti 10, 2017, 12:30:06:06 »
Snälla admin. Nu börjar bli förbannad. Jag har vid 4 tillfällen bett någon lägga upp bilderna åt mig för det funkar inte för mig, varken från min android telefon samsung s7 eller min dator, varken som inloggad eller som gäst. Det hjälper liksom inte att du visar det funkar för dig. Jag har på alla upptänkliga sätt försökt ca 25-30ggr. Kan någon snälla ta emot mina bilder och lägga upp dem.

Utloggad MathiasS

SV: Pool4u hjälp, varning. Hir göra?
« Svar #19 skrivet: augusti 10, 2017, 16:15:00:00 »
Skickar dig ett pm med min mailadr.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag