VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Carrara-liner  (läst 17983 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad eng

Carrara-liner
« skrivet: januari 24, 2007, 22:29:30:30 »
Velar och funderar över linerval - främst mellan mosaikmönstrad alt carrara-d:o. Har hittat tonvis med bilder på pooler med mosaikliner, men knappt en bild på carrara-pooler...  <hmm>

Visst finns det väl stolta ägare till pooler med carrara-liner här på forumet? Var inte blyga! Släng upp era bilder här i tråden - så får ni både stoltsera med era vackra pooler och på köpet hjälpa mig att sluta vela  :)

Tack på förhand!
Stefan

Poolgiganten

Utloggad poolwannabe

SV: Carrara-liner
« Svar #1 skrivet: januari 25, 2007, 20:36:00:00 »
Är i exskt samma sits. Carrara liner ser ju jäätesnyggt ut på prover jag sett, men jag är lite orolig att det ska se "rörigt" ut i poolen när solens brytning, som ju ger liknande mönster naturligt, tillkommer.

Så jag frågar som eng, någon med erfarenheter eller foton att visa upp?

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Carrara-liner
« Svar #2 skrivet: januari 25, 2007, 21:17:49:49 »
Det är inte så himla stor skillnad på marmorerad och carrara! carrara är lite mera skarp (tydlig) mellan de olika "bitarna!
Vi har marmorerad, kolla på bilderna så blir det en liten uppfattning, jag tycker carrara är snyggare än marmorerad men den fanns inte när jag byggde, måste jag byta blir det en carrara!

http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Carlsson

SV: Carrara-liner
« Svar #3 skrivet: januari 26, 2007, 18:24:03:03 »
Vi ÄLSKAR vår Carrara-liner!

Jag lyckas inte med att bifoga några bilder. Tyvärr.
Bilderna är tydligen för stora för bifogas. Någon som vet hur man kan få med bilder?

Lycka till

Har renoverat en gammal betongpool, 10*3,5m, Värmer med solpaneler,  Nibe bergvärmepump, Poolen blev klar till midsommar 2006.

Utloggad eng

SV: Carrara-liner
« Svar #4 skrivet: januari 28, 2007, 10:31:56:56 »
Jag har fått en bild (tyvärr en inomhuspool) från Miamipool - men hur får man in den här? >:(
"Klipp&Klistra" gick inte, och ja, jag har läst under "hjälp", men är väl för korkad... :(

Jag har dessutom hittat en carrarapool här på forumet, men man vill ju inte "hänga ut" någon (host_Hompz_host ;)), Bilden är fin, men det är lite klent med solsken... ;)

Så om någon nu kan hjälpa mig och framförallt Carlsson (vars bilder nog är betydligt bättre) att lyckas lägga upp bilder i tråden, så skulle eng och poolwannabe bli såå glada och tacksamma!

Utloggad Fia

SV: Carrara-liner
« Svar #5 skrivet: januari 28, 2007, 10:46:50:50 »
Finns bilden på Maimis hemsida så kan du länka bilden.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad eng

SV: Carrara-liner
« Svar #6 skrivet: januari 28, 2007, 11:22:22:22 »
Som Rickard skrev i tråden om vem som äger Poolforum: Fia är en ängel!!! :angel: <love>
Bilden finns inte på deras hemsida utan jag fick den mailad. Misstänker att det kan vara från deras utställninshall, typ.
Här kommer bilden (hoppas jag...)

Jaa!! Det funkade!!! <antman>

Kan jag, så kan Carlsson - Vi väntar... O0

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Carrara-liner
« Svar #7 skrivet: januari 28, 2007, 11:43:29:29 »
Snyggare än vad jag kom ihåg <sol>

Vill ha.... 8)
« Senast ändrad: januari 28, 2007, 12:33:24:24 av RLA »
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad Fia

SV: Carrara-liner
« Svar #8 skrivet: januari 28, 2007, 11:57:26:26 »
Kul att du fick det att fungera! O0
Den är verkligen snygg!
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad eng

SV: Carrara-liner
« Svar #9 skrivet: januari 28, 2007, 15:26:55:55 »
Tycker faktiskt inte ett dugg synd om dig, RLA! >:D Ditt poolbygge är alldeles tillräckligt suveränt snyggt som det är! <sol>
/Stefan

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Carrara-liner
« Svar #10 skrivet: januari 28, 2007, 15:54:14:14 »
Tack för det 8) men jag bara ska en carrara när jag byter liner, så tills dess kan det väl få vara lite synd om mig? ;) speciellt om du skaffar en carrara  >rulla<
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad eng

SV: Carrara-liner
« Svar #11 skrivet: januari 28, 2007, 16:03:59:59 »
När jag såg din bild med nyuppumpat (lattjo ord, finns det...? :D) mälarvatten tyckte jag synd om dig (och mig, jag ska också fylla med samma gröna sörja... :P) - men inte sedan du körde igång pumpen! O0 Men visst kan du få skaffa en carrara när det blir dags att byta!
Ha'de'! - Stefan, som nu ska gå och se om han kan hitta sig kontruktörshjälp för poolbygget!

Utloggad Carlsson

SV: Carrara-liner
« Svar #12 skrivet: januari 30, 2007, 18:36:02:02 »
Hej eng

Bilden du visar är en mycket rättvis bild av Carrara-liner i färdig pool. Jag skall försöka lägga ut några bilder, men mina visar inte så tydligt som den som du visade.

Jag måste först lära mig hur jag komprimerar bilderna, säkert superlätt men jag är tyvärr ingen datavan poolare. Så bilder kommer säkert de närmaste dagarna (det är lite körigt just nu)
Har renoverat en gammal betongpool, 10*3,5m, Värmer med solpaneler,  Nibe bergvärmepump, Poolen blev klar till midsommar 2006.

Utloggad eng

SV: Carrara-liner
« Svar #13 skrivet: februari 05, 2007, 19:31:36:36 »
Hej Carlsson!
Som poolwannabe skrev, så är det viktigaste (väl?..) hur det ser ut "live", dvs med lite vågor, skvätt och skvalp från glada badare och (helst) lite sol på det - så kämpa på Carlsson - vi ser fram emot lite fina bilder!
Jäkta inte bara - det är inte nyttigt för lilla hjärtat! Jag behöver inte bestämma liner än på ett par månader. :)
Mvh Stefan

Utloggad Carlsson

SV: Carrara-liner
« Svar #14 skrivet: februari 07, 2007, 10:11:19:19 »
Hej igen

Nu gör jag ett nytt försök att bifoga bilder. Bilderna visar olika delar ov projektet samt en del bilder med "action", vågskvalp mm
Har renoverat en gammal betongpool, 10*3,5m, Värmer med solpaneler,  Nibe bergvärmepump, Poolen blev klar till midsommar 2006.

Utloggad Carlsson

SV: Carrara-liner
« Svar #15 skrivet: februari 07, 2007, 10:23:18:18 »
Här kommer ytterligare några bilder.

Hoppas att dessa bilder kan hjälpa dig i ditt beslut, men som sagt tidigare, vi är mycket nöjda med carrara-liner.

Lycka till
« Senast ändrad: februari 07, 2007, 11:08:16:16 av Carlsson »
Har renoverat en gammal betongpool, 10*3,5m, Värmer med solpaneler,  Nibe bergvärmepump, Poolen blev klar till midsommar 2006.

Utloggad Fia

SV: Carrara-liner
« Svar #16 skrivet: februari 07, 2007, 10:38:23:23 »
Snyggt!!! Både vinter och sommar bad, härligt! O0
Har du något kort på hur det såg ut innan renoveringen?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Carlsson

SV: Carrara-liner
« Svar #17 skrivet: februari 07, 2007, 10:56:22:22 »
Här kommer några "före" bilder + renoveringsbilder.
Har renoverat en gammal betongpool, 10*3,5m, Värmer med solpaneler,  Nibe bergvärmepump, Poolen blev klar till midsommar 2006.

Utloggad Fia

SV: Carrara-liner
« Svar #18 skrivet: februari 07, 2007, 11:02:17:17 »
Där har ni arbetat bra, men visst var det väl värt allt jobb?
Vilken härligt lång pool! Där kan man ju verkligen simma!  <antman>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Carrara-liner
« Svar #19 skrivet: februari 07, 2007, 11:45:49:49 »
 O0 bilder av det tekniske også? Hvor har du solfangere plassert?

Utloggad Carlsson

SV: Carrara-liner
« Svar #20 skrivet: februari 07, 2007, 11:53:18:18 »
Hej Bidda

Jag skall fota maskinrummet och föra in bilder vid senare tillfälle (jag startar nog en separat tråd där jag beskriver mitt poolprojekt i text & bilder). Solfångarna är placerade på hustaket i söderläge. Solfångarna syns inte på någon av bilderna.
« Senast ändrad: februari 07, 2007, 13:58:53:53 av Carlsson »
Har renoverat en gammal betongpool, 10*3,5m, Värmer med solpaneler,  Nibe bergvärmepump, Poolen blev klar till midsommar 2006.

Utloggad Jimpan

SV: Carrara-liner
« Svar #21 skrivet: februari 07, 2007, 13:44:39:39 »
« Senast ändrad: februari 07, 2007, 13:48:00:00 av Jimpan »

Utloggad Carlsson

SV: Carrara-liner
« Svar #22 skrivet: februari 07, 2007, 15:59:43:43 »
Hej igen eng

Hittade en gammal tråd som jag startade i våras. Jag hade själv samma funderingar som du.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=391.0
Har renoverat en gammal betongpool, 10*3,5m, Värmer med solpaneler,  Nibe bergvärmepump, Poolen blev klar till midsommar 2006.

Utloggad eng

SV: Carrara-liner
« Svar #23 skrivet: februari 07, 2007, 18:51:00:00 »
Jamen det är ju alldeles strålande!  <antman>
Stark jobbat Carlsson; både med er suveräna pool och med fipplet att få in bilderna! Det får bli carraraliner helt klart! Jag menar, hur skulle jag kunna välja annat efter en så'n bild som "sommar 06 051" - en bild med attityd! ;)
Återigen - lysande jobbat och mitt varmaste tack! <love>

Stefan

Utloggad Poolmuppen

SV: Carrara-liner
« Svar #24 skrivet: februari 19, 2007, 13:17:37:37 »
Så snyggt! Det ser ut som en blandning mellan mosaikliner och den där andra. Så´n vill man ha! Är den väldans dyr???

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan