CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Behöver hjälp av er !!!  (läst 3175 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad anna65

Behöver hjälp av er !!!
« skrivet: augusti 20, 2008, 00:09:50:50 »
Hej alla  Är nybörjare har precis eller 2 mån sedan byggt klart poolen rund 4,6 dia 120 h Vi har sänkt ner den i marken o byggt in den med leka Nu närmar sig vintern  o alla säger olika saker Min fråga är!!!!innan skyddet spänns fast ska man hälla i ngt medel i poolen??????O vad för ngt då?????Snälla hjälp mig innan jag blir helt gråhårig av alla grannarnas råd o tips mvh Anna

Poolgiganten

Utloggad Janne

SV: Behöver hjälp av er !!!
« Svar #1 skrivet: augusti 20, 2008, 08:00:47:47 »
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Behöver hjälp av er !!!
« Svar #2 skrivet: augusti 20, 2008, 08:59:26:26 »
Anna,

Förutom vinterstängning med rengöring och kemikalier så bör Du täcka poolen med mer än bara överdrag. Det normala är täckplåtar, eftersom det annars kan bli problem vid ymnigt snöfall.

Förresten - det är ju fortfarande långt till vintern.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Behöver hjälp av er !!!
« Svar #3 skrivet: augusti 20, 2008, 10:08:46:46 »
hej
du bör vänta tills det blir runt 8-10 grader i poolen innan du gör något.
en finns det gått om instruktioner här på forumet om du söker på vinterstängning och våröppning fast åt andra hållet
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad anna65

SV: Behöver hjälp av er !!!
« Svar #4 skrivet: augusti 20, 2008, 10:45:58:58 »
Hej på er
Tack snälla för svar Jo jag vet att det är lite tidigt att stänga men jag vill gärna vara förberedd Vi har köpt denna sommar en solfångare som ligger på taket 6m /1m men den ger inte så mycket effekt tycker min gubbe :-\ Vi har uppnått en värme i poolen på 29 grader Det med skyddet på poolen har vi funderat över är fullt medveten att man måste ha ngt mer än ett vanligt vinteröverdrag Funderar faktiskt på plåtar eller ngt annat (det blåser otroligt här) bor i Skåne Skurup. Enda nackdelen vi har haft det är grannens björkar :'(vilket jobb jag har haft men de skall kanske väck om grannen får tummarna loss ;)Tack snälla ni för alla råd o tips  <sol> Anna

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Behöver hjälp av er !!!
« Svar #5 skrivet: augusti 21, 2008, 09:29:20:20 »
hej igen
Kom ihåg att tömma solfångaren på vatten annars kan den frysa sönder
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Behöver hjälp av er !!!
« Svar #6 skrivet: augusti 21, 2008, 12:11:25:25 »
.....Vi har köpt denna sommar en solfångare som ligger på taket 6m /1m men den ger inte så mycket effekt tycker min gubbe :-\.....

Ett panel gir for lite effekt, bør nok minst ha 2 til. Jeg har 6 stk og det varmer godt! Dere bør også ha aut. styring på dette ellers kan dere riskere å kjøle istede for å varme  ;)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag