CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Skjutbart pooltak, klinkers runt poolen, mm - bilder  (läst 16242 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fia

SV: Skjutbart pooltak, klinkers runt poolen, mm - bilder
« Svar #10 skrivet: augusti 20, 2006, 18:30:06:06 »
 Villing/d96villi, du skojar? ???
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Poolgiganten

Utloggad Villing/d96villi

SV: Skjutbart pooltak, klinkers runt poolen, mm - bilder
« Svar #11 skrivet: augusti 20, 2006, 19:51:40:40 »
Jag blev så himmla sugen på pooltaket, och klinkersen.... Sedan har jag och min fru skämtat om att det snart är dags att bygga nytt hus. Första gången gör man ju alla fel:)

Men vi har en del jobb kvar på poolen så vi får väl se.

Mvh
Björn Villing

Utloggad blinformation

SV: Skjutbart pooltak, klinkers runt poolen, mm - bilder
« Svar #12 skrivet: augusti 20, 2006, 20:12:19:19 »
Nej man behöver inte bygglov utanför planlagt område. Jag kollade upp det. Det räknas som poolövertäckning.

//BL
65 kubik från PoolKungen, skjutbart tak, klinkers, luftvärme och solvärme (till hus och varmvatten också).

Utloggad p1sson

SV: Skjutbart pooltak, klinkers runt poolen, mm - bilder
« Svar #13 skrivet: augusti 20, 2006, 20:51:58:58 »
va har du för solfångare??mm
villa 161m2 från 83, solfångare 20m2 ,ctc ecoel+ air 7,9  ,vattenburet ,braskamin med fläkt ,rexovent ,pool 3,6X6,1 som värms med solfångare och värmepumpen, pool solfångare 20m2.

Utloggad asil

SV: Skjutbart pooltak, klinkers runt poolen, mm - bilder
« Svar #14 skrivet: augusti 20, 2006, 21:36:14:14 »
Ojojoj verkligen super fint! Får man fråga vad pooltaket kostade  :-*?

Utloggad blinformation

SV: Skjutbart pooltak, klinkers runt poolen, mm - bilder
« Svar #15 skrivet: augusti 21, 2006, 10:34:36:36 »
Pooltaken från termatec kostar från 80 000 kronor men då får man ett lågt standardtak för 4x8. Vårt tak är specialbeställt och då får man exakt vad man vill ha (i vårt fall 6x12 "Laguna" med rejäl höjd). De flesta taken är nog specialbeställda. Knappt så att jag vågar säga priset ... 320 000 kronor. Alldeles för dyrt men vi kunde inte låta bli. Men säsongen blir sju månader oavsett väder. Och man slipper andra övertäckningskostnader som lite plåster på såren (förutom solfolien som behövs vår och höst så att inte värmen dunstar bort och taket får kondens på insidan).

Solfångaren är "konventionell", dvs den värmer ackumulatortankar för husvärme och varmvatten. 21 kvadratmeter solfångaryta. Det är ackumulatortankarna som i sin tur värmer poolen och jag ställer in önskad temperatur på en termostat i pannrummet.

//BL
65 kubik från PoolKungen, skjutbart tak, klinkers, luftvärme och solvärme (till hus och varmvatten också).

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: Skjutbart pooltak, klinkers runt poolen, mm - bilder
« Svar #16 skrivet: augusti 21, 2006, 13:28:05:05 »

Pust...

320 000 kronor.
För poolskyddet!

Now we're talkin swimmingpools folks

 O0

Ursnyggt i vilket fall.
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag