CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Svenska Badrumsinredningar  (läst 81651 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

El-Kentaa

  • Gäst
El-Kentaa
SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #20 skrivet: september 17, 2015, 10:56:07:07 »
Vad det gäller svenska badrumsinredningar så antar jag inte,det är kina bad som säljs som svensktillverkade.
Och det är ju konstigt att dom får hem en container från Sverige??
Orkar inte argumentera mer med dig i detta ärende,gör som du vill,jag VET att deras bad är kina bad som säljs till överpris med lite shady metoder.... Har själv lyssnat på deras snack på en mässa och är som janlun71 förbluffad över vad folk går på.

Känner inte alls igen det du beskriver. Den säljare jag har pratat med har varit mycket tydlig med att baden tillverkas i Kina, på specifikation av Svenska Badrumsinredningar.

Det enda jag egentligen har invändningar mot är deras skyhöga ordinariepriser. Det badet jag har kollat på har ett helt orimligt listpris på runt 120.000:-. Jag väljer dock att bortse från just denna detalj. OM jag nu väljer att köpa det badet kommer jag snarare tänka att 69.000:- är ordinariepriset och att jag inte har gjort något superklipp, men att jag förhoppningsvis har fått ett bad som jag trivs med till vettiga pengar.

Men som sagt, jakten är inte över än och valet kan mycket väl hamna på någon annan leverantör. Hittar jag ett amerikanskt bad med lika bra layout för under 100.000:- så kan jag nog tycka att det är värt mellanskillnaden. De jag har kollat på hittills med två liggplatser och fyra sittplatser har dessvärre varit betydligt dyrare än så.

Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #21 skrivet: september 17, 2015, 17:50:30:30 »
Har du/ni PROVBADAT spa med och utan liggdel? Om ni inte gjort det så är det stor skillnad när man kommer ner i vattnet och blir viktlös. Då kommer man inte att uppleva liggdelen lika "fantastisk" och en vanlig välformad sittdel med bra massage ger samma sak. Ni kanske redan provat så då kan ni ju bortse från detta inlägg.

/Urban.

El-Kentaa

  • Gäst
El-Kentaa
SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #22 skrivet: september 17, 2015, 19:00:56:56 »
Har du/ni PROVBADAT spa med och utan liggdel? Om ni inte gjort det så är det stor skillnad när man kommer ner i vattnet och blir viktlös. Då kommer man inte att uppleva liggdelen lika "fantastisk" och en vanlig välformad sittdel med bra massage ger samma sak. Ni kanske redan provat så då kan ni ju bortse från detta inlägg.

/Urban.
Japp, visst har jag provbadat. Håller med om att sittplatserna också är sköna, men i mitt tycke är den bästa delen av ett badtillfälle när man har haft på massagen en stund och stänger av pumparna för att njuta av tystnaden och titta på stjärnorna. I det läget anser både jag och min fru att liggplatserna är oslagbara.

Utloggad nijo2

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #23 skrivet: september 17, 2015, 19:30:11:11 »
El-Kentaa
Jag köpte ett bad av Svenska Spa&Bastu som är ÅF åt Sv. Badrumsinredning i maj i år. Dock inte det du är intresserad av utan ett dom kallar för Sarek.
Japp, jag har kollat vilka som tillverkar dessa och det är Mona Lisa som då finns i Kina.
Jag var fullt medveten om att det var ett Kina bad och säljaren försökte inte på något vis mörka detta utan var helt öppen.
Jag gjorde mitt val och köpte ett bad.
Om jag skall lyssna på experterna här så kan jag räkna med problem inom några år....må så vara jag njuter av det nu. Vem vet kanske just jag är den som har "tur" med mitt kinabad.
Detta är i alla fall ett bad med 2 liggplatser och 3 sittplatser och mycket riktigt "flyter" man upp lite i liggsätet men det slår helt klart sittplatserna.

El-Kentaa

  • Gäst
El-Kentaa
SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #24 skrivet: september 22, 2015, 20:05:21:21 »
El-Kentaa
Jag köpte ett bad av Svenska Spa&Bastu som är ÅF åt Sv. Badrumsinredning i maj i år. Dock inte det du är intresserad av utan ett dom kallar för Sarek.
Japp, jag har kollat vilka som tillverkar dessa och det är Mona Lisa som då finns i Kina.
Jag var fullt medveten om att det var ett Kina bad och säljaren försökte inte på något vis mörka detta utan var helt öppen.
Jag gjorde mitt val och köpte ett bad.
Om jag skall lyssna på experterna här så kan jag räkna med problem inom några år....må så vara jag njuter av det nu. Vem vet kanske just jag är den som har "tur" med mitt kinabad.
Detta är i alla fall ett bad med 2 liggplatser och 3 sittplatser och mycket riktigt "flyter" man upp lite i liggsätet men det slår helt klart sittplatserna.

Tack för info.

Nu verkar leverantören använda Bellagio Luxury som leverantör och har även en egen liten verkstad där de monterar extrautrustning. Ingen aning om vad som är bäst dock.

Jag betvivlar inte att experterna här är duktiga, inte heller att amerikanska bad generellt sett är bättre.

Dock verkar det finnas visst eget marknadsföringsintresse bland vissa och man bör nog ta en del med en nypa salt.

Utloggad nijo2

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #25 skrivet: september 22, 2015, 22:05:26:26 »
Stämmer men dom har även ett annat varumärke Nordpool Outdoor Spa och dessa är från Mona Lisa.



Tack för info.

Nu verkar leverantören använda Bellagio Luxury som leverantör och har även en egen liten verkstad där de monterar extrautrustning. Ingen aning om vad som är bäst dock.

Jag betvivlar inte att experterna här är duktiga, inte heller att amerikanska bad generellt sett är bättre.

Dock verkar det finnas visst eget marknadsföringsintresse bland vissa och man bör nog ta en del med en nypa salt.

SkånePer

  • Gäst
SkånePer
SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #26 skrivet: september 30, 2015, 16:03:33:33 »
Tack för input.

Den säljare jag pratade med gav ett väldigt gott intryck faktiskt och verkade ha bra koll på grejerna. Dock tar jag helt klart åt mig av vad du säger. Man hoppas ju att en säljare inte ljuger om komponenterna i sina egna produkter, men precis som du säger är det helt klart rätt att vara på sin vakt.

Att lägga ner lite extra tid på förarbetet är precis det jag gör just nu. :)

Grejen är att jag har hittills inte hittat ett enda amerikanskt bad som enligt mina preferenser har lika bra layout som just Svenska Badrumsinredningars "Vancouver". Båda liggplatserna är väldigt bekväma och har perfekt djup för både mig och min fru. Sittplatserna (4 st) känns också väldigt bra och det är klart positivt att det även finns en avkylningsplats. När det gäller layouten känns den med andra ord helt perfekt.

Men som sagt, jag är fortfarande i undersökningsfasen och jag har tänkt att kolla på ytterligare en hel del modeller innan jag bestämmer mig. Smärtgränsen går vid 100.000:- och jag tar gärna emot tips. :)
Var inne i poolbutiken där jag bor för att kolla på spabad (är också på jakt). I butiken hade de ett spabad strax under 100000 kr som hade två liggplatser. Det var från artesian, kommer dock inte ihåg modellnamn då jag inte letar efter spa med två liggplatser, men det var i deras enklare serie.

El-Kentaa

  • Gäst
El-Kentaa
SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #27 skrivet: oktober 02, 2015, 09:34:58:58 »
Var inne i poolbutiken där jag bor för att kolla på spabad (är också på jakt). I butiken hade de ett spabad strax under 100000 kr som hade två liggplatser. Det var från artesian, kommer dock inte ihåg modellnamn då jag inte letar efter spa med två liggplatser, men det var i deras enklare serie.

Tack för tipset. Har kollat på Artesians hemsida, men hittar inget där. Kanske kan det vara en ny modell som inte har hittat ut på hemsidan än?

Däremot verkar Artesian göra mer reklam för Jacuzzi än för sitt eget varumärke på hemsidan. Mycket märkligt. Har Artesian och Jacuzzi samma ägare?

Utloggad Telekiter

SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #28 skrivet: oktober 02, 2015, 11:42:26:26 »
Tack för tipset. Har kollat på Artesians hemsida, men hittar inget där. Kanske kan det vara en ny modell som inte har hittat ut på hemsidan än?

Däremot verkar Artesian göra mer reklam för Jacuzzi än för sitt eget varumärke på hemsidan. Mycket märkligt. Har Artesian och Jacuzzi samma ägare?

Detta spabad tror jag du menar va?

http://www.blocket.se/varmland/Stort_spabad_med_dubbla_liggplatser_61770730.htm?ca=4&w=3

/Urban.

El-Kentaa

  • Gäst
El-Kentaa
SV: Svenska Badrumsinredningar
« Svar #29 skrivet: oktober 02, 2015, 12:21:49:49 »
Detta spabad tror jag du menar va?

http://www.blocket.se/varmland/Stort_spabad_med_dubbla_liggplatser_61770730.htm?ca=4&w=3

/Urban.

Det där såg faktiskt rätt vettigt ut. Även om jag egentligen gillar layouten bättre i Sv Badrumsinredningars Vancouver så gissar jag helt klart att Artesian håller högre kvalitet överlag. Ska absolut kollas upp.

Finns det några nackdelar eller fallgropar att tänka på? Ingen separat cirkpump gissar jag? Är det viktigt? Och Artesians standardlock verkar inte vara mycket att hänga i granen om man kollar på tjockleken. Är det dyrt att uppgradera till den tjockare varianten?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag