VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?  (läst 15516 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolvärme

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 77
  • Total likes: 10
  • Kön: Man
  • Poolvärmepump är en bra grej :)
    • Visa profil
SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #10 skrivet: augusti 28, 2019, 07:02:01:01 »
Man ska inte behöva ha tur för att få service vid garantiärenden och skickar man grejer och servicefolk kors och tvärs över landet så har dom redan tagit höjd för det i priset så det borde fungera  O0

Köper man billigt via postorder får man kanske räkna med en del strul men för en rejäl summa pengar bör man inte hoppas på ”turen” om det händer något.

Ingen som har förslag på grejer som är Riktigt bra och pålitliga ?

Poolgiganten

Utloggad Lassse

SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #11 skrivet: augusti 29, 2019, 22:33:53:53 »
Man ska inte behöva ha tur för att få service vid garantiärenden och skickar man grejer och servicefolk kors och tvärs över landet så har dom redan tagit höjd för det i priset så det borde fungera  O0

Köper man billigt via postorder får man kanske räkna med en del strul men för en rejäl summa pengar bör man inte hoppas på ”turen” om det händer något.

Ingen som har förslag på grejer som är Riktigt bra och pålitliga ?

Coast spas
Dimension 1
Artesian spas
Caldera
Master spa

Peter B

  • Gäst
Peter B
SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #12 skrivet: september 08, 2019, 10:23:26:26 »
Har ett 4 år gammalt Viskan.
Redan efter 1,5 år uppstod det bölpest i botten som vid det här laget är proppfull med blåsor (ingen har spruckit dock.). Under de 3 första åren gick värmare, ozonaggregat sönder, båda massagepumparna lade av med ca 1 månads mellanrum. (Viskan vill sälja på mig helt nya pumpar för 4-5000:- i stället för själva impellern som går att köpa betydligt billigare) Det ska nämnas att massagepumparna är utan tvivel 100% kinesiska. Då det inte är någon garanti kvar så har jag inte varit i kontakt med dem ang. just det så jag ska inte yttra mig om kvaliteten på densamme. Vill bara lätta på min frustration, antar att alla tillverkare har liknande problem så ingen skugga över Viskan (förutom kinesiska pumpar...) Bortsett från ovanstående är jag nöjd ;-)

Natanred

  • Gäst
Natanred
SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #13 skrivet: september 20, 2019, 15:46:19:19 »
Coast spas
Dimension 1
Artesian spas
Caldera
Master spa

Caldera spas, de har funnit i över 40 år, amerikanskt, ägs av Watkins manufactoring en bjässe i branchen med över en miljon sålda spabad, de i sin tur ägs av Masco, ett fortune 500 företag. De garanterar också reservdelar i minst 20 år. De är grymma på design, funktion och isolering :)

Utloggad Poolvärme

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 77
  • Total likes: 10
  • Kön: Man
  • Poolvärmepump är en bra grej :)
    • Visa profil
SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #14 skrivet: september 22, 2019, 22:16:48:48 »
Tack för tips.
Börjar nog istället kika på en vedeldad balja då jag insett att jag ändå stänger av massagestrålar och bubbel då det väsnas för mycket så man knappt kan prata med folk och priserna på ”bra” grejer är nästan löjligt dyra

Annick

  • Gäst
Annick
SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #15 skrivet: oktober 02, 2019, 16:22:55:55 »
Hur kan man ha ”tur” när karet spricker, jet åker ur för eget fix, fixa kran via ny insats  ::)

Har haft funderingar på ett spa men vilket märke är det man ska välja för att ha ”tur” att det fungerar utan en massa strul ?

Jag är också på väg att köpa vår 1a spa. Hade funderat på lokaltillverkad Viskan men när jag läser om fel och dålig service blir jag lite skraj. Har du fått svar på vilka märke är bra?

M L

  • Gäst
M L
SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #16 skrivet: februari 19, 2020, 15:42:27:27 »
Samma här...
Har ett Viskan "Sverigebadet" köpt 2012.
Har bytit lock, locklyft, cirkulationspumpen, 1 jetpump, några jets, Ledlampor (började läcka), Ozonator (tar slut efter ett par år)
Allt har väl varit "okej", förrutom bytet av pumpar (Är tydligen av märket Whirlpool eller nåt sånt) samt läckage..
Tills för något år sedan:
*Då fick vi en spricka i badet. Helt utan vidare.. Badet har stått på rejält stadig grund i 6 år!
*Den andra Jetpumpen gav upp.
*Tog isär badet och ser att flera av rörklammorna är rejält rostiga, Slangar har "vikt" sig och många har en "knäck" på sig och blivit ganska hårda
*Fullt med vatten i botten på karet under "isoleringen"
*Luftfördelaren som sitter vid ena sidan upp mot badet har spruckit.
*Så gott som alla jets har slutat fungera (snurrar ej som det ska och sitter löst (utslitna?)
*Vattenfallet läcker
*En gasdämpare till locklyften har gett upp
*Locket behöver bytas igen då de har spruckit i sömmarna och läckt in vatten (Jättetungt nu)

Så, vi har varit i kontakt med Viskan och fått ganska bra bemötande, men tyvärr får vi bekosta allt själva.. (Totalt pris straxt under 20000:- Fick dock bra pris på alla detaljer)
Får inget på försäkringen heller, Så då vi har då beslutat att vi ger upp badet och bygger en bastustuga i stället, det blir i varje fall inget nytt spabad!
Känns "fel" att lägga så mycket pengar när vi redan köpt det dyrt för nära 100000:- samt bytit delar för nära 10000:- redan

Det kommer nog en annons på Blocket under våren, typ.. "fås mot avhämtning" eller något... Eller kanske Tradera med bud från 1:-
Aja, fruktansvärt besvikna på köpet är vi.
Visst det har varit underbart så länge det fungerat, det har varit riktigt skönt...så, ja, vi kommer sakna det... men saknar pengarna vi lagt på det ännu mer
Men tydligen är de äldre baden från Viskan av sämre kvalitet än dagens enligt säkra källor..
Så de är säkert mycket bättre idag! 


Utloggad Telekiter

SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #17 skrivet: februari 20, 2020, 11:53:34:34 »
Jag har faktiskt enbart positivt att säga om Viskan service. Frågorna har avhandlats snabbt och utan krångel. De har varit mycket tillmötesgående i kontakten och inte minsta antydan till "garantistid" osv har kommit vid vår kontakt.

Mycket nöjd med mitt Viskan Björkö. Notera!! att mitt nuvarande bad bara är 2 år gammalt så det ska ju inte vara nått stort problem med det.

/Urban.

Utloggad Puttaren

SV: Någon mer som har problem med servicen från Viskan spa?
« Svar #18 skrivet: juli 13, 2020, 17:04:51:51 »
Kan inte nog understryka att ska ni göra ett reklamations eller garanti ärende så gör det skriftligt!
Gör ni det bara muntligt kan dom dra ut på det eller skita i det och man kan inte bevisa något alls. Har du det skriftligt när du gjort reklamationen har du mycket lättare att ta det vidare om inget händer.
Intressant. Hur "skriftligt" ska man reklamera? Mail? Brev? Rek?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan