CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hittade läcka med karamellfärg :)  (läst 4469 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjezze

Hittade läcka med karamellfärg :)
« skrivet: juli 12, 2014, 15:58:14:14 »
Tänkte vara förmedla att jag faktiskt lyckades hitta en läcka linern/poolduken i min Intex ovanmarkpool genom den omtalade karamellfärgstricket. Det var helt vindstilla så jag kunde gå bredvid poolen och titta ned vart färgen tog vägen. Ska tillägga att jag hade riktigt tur och hittade hålet i princip på samma ställe som jag stoppade ned "provutrustningen"!
Sen tror jag nästan det ett måste att iallafall ha en misstanke vart hålet är för i mitt fall så handlade det inte direkt om en tydlig "virvelvind" vid hålet. Men det beror såklart på läckans storlek. Jag har 457/122 Rampool från Intex.
Jag tillverkade min testutrustning av:
- 1 st oljekanna från Biltemas
- 1,5 m bränsleslang från Biltemas
- 1 st "pumpnippel" för fotbollar
- 1 st avkapad hockeyklubba
- 1 flaska hushållsfärg (blå) från Ica

Nippeln limmade jag fast i ena änden på slangen och den andra änden träddes på oljekannan. Sedan tömde jag innehållet i hushållsfärgen och spädde ut med vatten resten av kannan. Sedan var det bara att sätta igång och söka.

Tips: Jag har svårt att tro att denna teknik fungerar bara genom att på måfå spraya i poolen. Jag tror mer set handlar om att få syn på något misstänkt och därefter spraya i närområdet och se vad som händer.

Lycka till!

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag