CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)  (läst 58866 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #50 skrivet: april 30, 2009, 12:41:19:19 »
Putsning på gång!

Då har jag äntligen lite tid och putsa så allt skall vara klart den här helgen (1 Maj). En sak som jag kom på när jag gjutit en bit var att lägga ut gjutningen över lecablockskanten ca 3-5 mm. Det bildar då ett bra "tak" där man kan lägga putsen emot. Man lägger helt enkelt putsen upp mot kanten på gjutningen, på så sätt får man en jämn och fin övergång. Alternativet är och putsa upp över gjutningen men haken är då att det inte fäster lika bra och risk för att puts lossnar under duken.

Den sista finishen tar jag med ett betongspackel, där jag inte riktigt fått det helt snyggt.

Så här ser det ut just nu.


Poolgiganten

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #51 skrivet: maj 02, 2009, 18:12:35:35 »
Sista putsen och sen bättra på finishen innan linern kommer på plats, vi får väl se om dom som skall svetsa den skratta hysteriskt och säger att skiten kommer att trilla ner om 5-6 veckor eller om dom gladeligen sätter på den och skickar sin faktura. Hur som helst så är vi faktiskt rätt nöjda med vårt verk än så länge.

//Fredrik

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #52 skrivet: maj 05, 2009, 19:18:38:38 »
Pga. något ojämn botten och 8 lav leca blev poolen liiiite för djup, så här har vi just fyllt i 14-15 cm betong av bästa klass för att få botten slät som glas. Givetvis armerade även detta skift. Den är nu färdig för linern så det är dax att täcka, rengöra och en sista gång leta upp någon oförarlig knuta eller korn innan linern sätt på plats. Bara nu vädergudarna är med mig så det inte spöregnar och blåser för mycket.  :-X
« Senast ändrad: maj 05, 2009, 19:22:02:02 av Jucklo »

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #53 skrivet: maj 05, 2009, 23:08:02:02 »
Hej Fredrik,

Det ser kanonbra ut. Jag minns känslan när man vandrar omkring på botten och tänker sig hur det är vattenfyllt <love>.
Vad får ni för vattendjup nu med den "nya" botten?
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #54 skrivet: maj 06, 2009, 07:36:33:33 »
Hallå Happy

Baddjupet ligger på 1,40-1,45 vilket är perfekt för oss då vi alla i familjen är rätt långa. Många rekommenderar 1,35 men jag själv tycker det är lite för grunt för min smak men det beror väl på att jag är över 180. Just nu sitter jag och blänger på vädret, det regnar så in i....så jag får väl gå ut och kika om det är torrt där ute. Imorgon är det "linerdax" skall bli kul och se hur det blir. Jag har tittat mycket på ditt bygge och haft det som en referens och gjort förändringar där förbättringpotential fanns, så du får ha lite del i detta oxå  O0

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #55 skrivet: maj 06, 2009, 16:10:59:59 »
Hej Fredrik!
Vad jag blir imponerad av alla som gjuter och murar som om dom aldrig gjort annat! O0

Själv har jag bara gjutit plintar och underlag för pumphus och tycker det tillräckligt jobbigt. :'(

Blir spännande att följa fortsättningen.

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #56 skrivet: maj 10, 2009, 19:30:59:59 »
Linern

Efter ett nerblåst tak och spöregna och tömning av regnavatten så blev det äntligen sol och torrt. Idag söndag påbörjades liner monteringen.

Om man får slås sig på bröstet lite så sa linermönterna att insidan var av hög kvalitét, bättre än vad många poolfirmor presterar och det är ju kul och känns bra efter några månaders slit.

Jag gjorde som du sa Mats och la platonmatta på utsidan, så nu har man både hängslen och livrem vad gäller fukt och isolering. Yttersidan är nu återfylld till 50% och jag kör nu hårt med min vattenslang och vattenbeguter massorna för att få en kompakt massa.




Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #57 skrivet: maj 10, 2009, 21:13:55:55 »
Fredde nu får du f-n maka dig över till den andra kortsidan med kameran så vi får se den snygga trappen i sin helhet ;D
Klart du skall slå dig för bröstet, sådana ord från proffs är alltid roligt att höra och dom skall man ta med sig. Mycket snyggt bygge Fredde, mycket snyggt!!


40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #58 skrivet: maj 11, 2009, 16:55:55:55 »
Ok, Mats här kommer andra sidan på poolen och en otroligt vacker profilbild på en medelålders man som precis har börjat fylla vatten i sin nya pool..<sol>.

Fyller nu upp en bit för att få sträckning på väggarna. Därefter skall jag montera detaljerna till inlopp, utlopp och lampor. Risken e annars att få fel sträckning i duken om man skulle fästa delarna innan vattnet drar.

Första lasset med grus kom idag för att börja plattläggning och muruppbyggnad. Detta kommer att skrida under Maj och jag tror själv inte jag blir klar föränn i början på juni.

Det jag skall fokusera på nu är pump, filter och VP för att göra en så bra och snygg installation som möjlig.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #59 skrivet: maj 11, 2009, 17:22:37:37 »
Tack Fredde, den trappen kommer ni ha mycket roligt i :)

Jag hade också tänkt att posta en bild på mej tillsammans med poolen men tillskillnad från Mickes fru som ville ha med honom som ett "avskräckande exempel"(han har en grym humor den där mirakeles) så förbjuder min dito mig att posera på bild. Och jag förstår fortfarande inte varför!! 8)

40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag