Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)  (läst 58741 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #60 skrivet: maj 21, 2009, 16:43:55:55 »
Vad skall man med VP eller solvärmare till????
17 grader i poolen vilket är en optimal temperatur med denna "baddräkt". Hur som helst, tänkte även prova bada utan denna då min VP kopplas in på måndag så jag skickar lite bilder på detta lite senare.

//Jucklo

Poolgiganten

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #61 skrivet: maj 31, 2009, 16:59:36:36 »
Poolen är nu uppe och pump, filter och VP och allt är kopplat och klart. Det jag nu lägger min tid på är att bygga områden omkring poolen där stenplattor skall läggas. Håller just nu på och bygga muren runt om (450 lecablock skall upp) Fick använda poolen mkt idag då det var 25 grader i luften, det är nu 27 grader i poolen vilket jag tycker är en bra temperatur och bada i.

I bakgrunden ser nu VP:n, en Gullberg & Jansson som funkar kanon.

« Senast ändrad: maj 31, 2009, 17:05:12:12 av Jucklo »

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #62 skrivet: juni 08, 2009, 20:56:49:49 »
Mura, mura, mura :D
Arbete fortsätter med "runtomkringbiten" testade min värmepump när det var 25 grader i luften och den med soltäcket fixade snabbt 30 grader i poolen, det var faktisk en rätt trevlig temperatur och bada i  :P. Är än så länge nöjd med hela mitt bygge och pumparna går fin fint.

Idag anlände även alla plattor till området + vår stensarg. hade tänkt att allt skulle vara uppe innan månadsskiftet juni/juli. Tänkte fästa kantsargen med vanlig sättfix, vad jag kan förstå så biter det bra nog.

Så här ser der ut just nu:

//Jucklo
« Senast ändrad: juni 08, 2009, 21:22:09:09 av Jucklo »

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #63 skrivet: juni 29, 2009, 21:17:27:27 »
Då är murningen klar av "poolmuren" och jag har börjat putsa den. All sand är inlagd så till helgen blir det plattläggning. Poolen används frisk även om det är lite bökigt just nu du det är grus runt om.




Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #64 skrivet: juli 14, 2009, 13:59:28:28 »
Vilken storlek valde du på din VP?
Hur snabbt verkar den i din stora pool. Hur många kbm?
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #65 skrivet: juli 16, 2009, 11:17:13:13 »
Hej

Jag valde en Gullberg & Jansson 9,3 Kw. Poolen rymmer ca. 45 kubik. Har pooltäcke. Med detta och denna fina sommar vi har haft i Skåne så har den knappt snurrat. Jag ligger på ca. 28-29 grader. Men en regnperiod slog jag av den och poolen gick då ner till 23. Till helgen slog jag på den igen då vädret var fint och på ett dygn var den uppe i 28 igen. Här kommer även lite bilder på hur det ser ut idag.

Det som pågår nu är sätta fast grind i muren, putsa muren runt om, plattläggning och målning av mur....sen är jag nog klar....visst ja poolkanten skall ju oxå dit. Jag valde en poolkant med droppform........ha nu alla en go sommar, det skall iallafall jag ha.... O0
« Senast ändrad: juli 16, 2009, 11:22:29:29 av Jucklo »

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #66 skrivet: november 02, 2009, 19:53:56:56 »
Hej

Det var ett tag sedan man var här inne, lite dålig på och skriva. Poolen står fortfarande där och den har utnyttjats väl en bit in i September. Vad har hänt sedan i somras?

Jo, plattläggningen är klar, muren runt om är putsad och klar, belysning, växter, poolkant och möbler är klappat och klart. Med andra ord jag är klar  O0

Kommer och skicka lite bilder under våren på hela mitt projekt och på något sätt summera och dela med mig av mina lärdomar.

Vi ses i vår  ;)

//Fredrik

Utloggad Jucklo

SV: POOL PROJEKT I SKÅNE (LECA POOL)
« Svar #67 skrivet: april 03, 2010, 10:57:26:26 »
Våren är kommen till Skåne! O0
Lite bilder på hur det ser ut idag. Hann inte med kantstenarna förra året eller rättare sagt jag prioriterade bort det pga. Tomten i övrigt skulle färdigställas. Hur som helst våruppstarten sker i helgen och så här ser det ut.

//Fredrik

« Senast ändrad: april 03, 2010, 11:05:09:09 av Jucklo »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag