Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kvalitet och pris? Mura pool eller köpa plåtbalja från rubin, j&f el dyl?  (läst 5700 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad frida

Hej!
Jag funderar på att vi antingen skulle mura (m t ex lecablock) väggar till en pool och sedan putsa och sätta/få satt en liner i den. Jag har ingen aning om vad det kan kosta, någon som vet?
Kanske går det att hitta liner i färdig storlek som man anpassar murningen till? Kan man om man är normalt händig sätta ihop en liner själv?
(Jag hade eg gärna murat en pool och sedan målat den, men det verkar vara mycket problem med läckage  :( )

MEN blir det någon kvalitetsskillnad mellan murat och plåtar? Om man bortser från slangar, pump och sådant. Jag tycker att  tanken att själva poolväggarna skulle gå åt skogen är ganska tröttande och är därför tveksam till jf, rubin  etc men jag vet egentligen inte vad som säger att en murad pool skulle vara bättre? Vad är det som gör ett murningsprojekt tveksamt?
vänlig hälsning frida
2007 inskaffades ilblå hobbypool på 7000l.
2008 akut behov av sandfilterpump, det blev en från Harald Nyborg.
2009 Hittills skaffat skimmer och dammsugare via pump.
2010 Börjat snegla på solvärmare.
2011 Inköpt el niño solfångare.
2012 Gav upp solfångarna och skaffade värmepump, nu badar vi i alla väder!
Poolen används flitigt av våra barn och traktens alla ungar ...

Poolgiganten

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Min personliga åsikt är att kan funkar det med ett färdigt stompaket...kör på det... Billigare och inte sämre.

Finns inte markförhållandena för en färdigt paket eller man vill trixa till form o funktion så får man mura.

Det sistnämnda kräver mycket mycket tid o planering och kostar en slant.
Men resultatet kan bli fantastiskt fint och personligt.

Utloggad Janne

Hej,

Har haft plåtpool med standard liner och har nu en murad leca pool med formsvetsas liner 1,5 mm.
Resultatet är det samma du kan bada i båda och kommar ha det kanon bra.

Men kvaliten är olika tycker jag.
En murad pool kan aldrig ruttna eller rosta sönder och vår liner är mycket tjockare.
Så här säger vissa firmer on våran liner:

Livslängden är upp mot 30 år att jämföras med en vanlig liner duk som oftast måste bytas efter 10 år

Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad frida

Hej!
Så dumt, jag hade liksom inte tänkt på att det kan finnas poolpaket för murade pooler också, men det gör det ju! Ska kolla vidare på det.

Janne, jag har sett ditt poolbygge innan. Jättefint tycker jag! Men nu kan jag inte hitta tråden :(
Köpte du något poolpaket? Hur fick du dit linern? Var det någon som satte dit den åt dig? Vad kostade det hela ungefär?
/frida
2007 inskaffades ilblå hobbypool på 7000l.
2008 akut behov av sandfilterpump, det blev en från Harald Nyborg.
2009 Hittills skaffat skimmer och dammsugare via pump.
2010 Börjat snegla på solvärmare.
2011 Inköpt el niño solfångare.
2012 Gav upp solfångarna och skaffade värmepump, nu badar vi i alla väder!
Poolen används flitigt av våra barn och traktens alla ungar ...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag