Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Billig poolrobot och luftvärmepump?  (läst 1130 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karinc

Billig poolrobot och luftvärmepump?
« skrivet: juli 27, 2019, 20:48:22:22 »
Hej!
Jag har sökt på nätet men de flesta trådar har några år på nacken och modeller ändras ju... Jag har en nergrävd pool på 6*3 meter. Vi bytte liner för några år sedan så nu är den ganska fin :) och jag vill bada! Men...jag är en riktig fryslort och tycker att vattnet är för kallt. Vi har en stor solfångare nu (från en försöksanläggning, alltså inte för pool) som är ca 3*2 meter och det har fungerat ganska bra förr men den är gammal och lite sönder nu. När ingen badar samlas ju skit på botten och det är så tråkigt att gå med dammsugaren...
Så nu vill jag gärna höra om någon har tips på bra men billiga robotar och värmepumpar.

Roboten behöver bara ta botten. Vi har stege, så ingen trappa som behöver dammsugas. Jag vill helst betala under 5000, men den ska så klart funka tillfredsställande. Den får inte bli för tung - måste ju orka lyfta ur den även om något år...Såg t.ex. denna: https://pooldammsugare.se/pooli-mia/ - har någon erfarenhet av den?

Poolen är ca 1.5 djup så ca 27 kubik vatten. Jag vill ha gärna 29-30 grader varmt. Poolen ligger inte i anslutning till huset men vill ju ändå att den ska vara hyfsat tyst. Har försökt läsa på men känner mig helt yr nu... Vi bor i mellansverige och använder poolen bara under sommaren (vem vill bada om det är kallt ute? :o Inte jag iaf  :))

Jag har inte råd med superbra/dyra grejer men tänker att även budgetvarianter blir bättre än det jag har (dvs inget).
Så snälla - ge mig tips!
Tack på förhand.

Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Billig poolrobot och luftvärmepump?
« Svar #1 skrivet: juli 28, 2019, 10:05:29:29 »
Jag har en ASTRAL REACTION. Den är enkel, inte så dyr, borstar inte och klättrar inte på väggarna men gör sitt jobb och plockat upp allt löst på botten. Jag är nöjd för jag slipper dammsuga mer än en gång på våren vid uppstart.

Den du refererar verkar ha många likheter med min (men jag har inte kollat så nog).

Utloggad karinc

SV: Billig poolrobot och luftvärmepump?
« Svar #2 skrivet: juli 28, 2019, 11:10:24:24 »
Tack! Ska kolla på den :)

Utloggad TommyC

SV: Billig poolrobot och luftvärmepump?
« Svar #3 skrivet: juli 29, 2019, 11:55:42:42 »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad karinc

SV: Billig poolrobot och luftvärmepump?
« Svar #4 skrivet: juli 29, 2019, 16:21:45:45 »
Tack!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan