Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Någon mer än jag som har en bucklig PP-Pool?  (läst 10372 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rsjowa

SV: Någon mer än jag som har en bucklig PP-Pool?
« Svar #10 skrivet: juni 10, 2010, 21:14:42:42 »
Så högt grundvatten känns ju inte alls bra. Skulle det inte gått att höja marken några dm runt om istället? Blir ju tråkigt om du får problem att få vattnet varmt, inge kul att bada i kallt vatten varje gång... <dontkn>
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Poolgiganten

Utloggad Valle

SV: Någon mer än jag som har en bucklig PP-Pool?
« Svar #11 skrivet: juni 12, 2010, 23:19:04:04 »
Tjena  Bjohan
Jag  har svårt att tro att du har så stora grundvattenflöden så att det inte går att pumpa bort. när du pumpar grundvatten så brukar det efter några dagar flödet minska och bilda en grundvatten tratt lokalt och om du har en brunn som ligger under den tänkta nivån med ett litet magasin så borde pumpen bara behöva gå då och då efter behov. dessa tankar är inte vetenskapliga på något sätt utan bara erfarenhet efter många års arbete i anläggningsbranschen. MVH Valle
Lecamurad 4x8m pool med solvärme och VP

Utloggad BJohan

SV: Någon mer än jag som har en bucklig PP-Pool?
« Svar #12 skrivet: juni 13, 2010, 08:10:37:37 »
Det är möjligt att jag kan pumpa undan grundvattnet nu på sommaren. Nu står det bara ett par dm över botten. På våren är det dock omöjligt. Då skulle jag orsaka översvämning på vägen. Jag vet inte hur mycket uppvärmningen påverkas av ett par dm grundvatten. Jag har höjt marken ca 0,4 m runt poolen. Annars hade jag behövt gräva ned den ännu mer och få ännu högre grundvatten.
PP-Pool 4x8 m. Värmer med Comfortzone CE65 och värmeväxlare.

Utloggad BJohan

SV: Någon mer än jag som har en bucklig PP-Pool?
« Svar #13 skrivet: juli 25, 2010, 16:53:45:45 »
Nu har jag haft två killar här som bilat betong i två veckor. Ett riktigt skitjobb som man inte önskar sin värsta ovän.  :'( Det visar sig att den tidigare entreprenören har fyllt med 50 - 70 cm torrbetong runt poolen. Vi har bilat en 50 cm bred gång runt poolen och det är fortfarande betong kvar. Det var sagt att ha skulle minska åtgången genom att ställa skivor och fylla med kross utanför skivorna. Så har han alltså inte gjort Han har heller inte förankrat plattan i sidobetongen som vi sa. Han har endast lagt i byglar i sex av de fjorton öglorna jag förberett. Dessutom har han mage att fakturera mig 90000 kr för jobbet! Enbart betongen kostar mig 40 000 kr. Jag betalar inte denna faktura. Jag kommer nu att göra om montaget och förhoppningsvis få en rak pool. Om jag får den rak ser jag det som ett bevis på att montaget är fel utfört. Då tänker jag dra av merkostnaden jag haft från hans faktura.
PP-Pool 4x8 m. Värmer med Comfortzone CE65 och värmeväxlare.

Utloggad utopiazz

SV: Någon mer än jag som har en bucklig PP-Pool?
« Svar #14 skrivet: juli 28, 2010, 09:05:03:03 »
Se till att du bestrider alla fakturor på rätt sätt och hänvisa till de överenskommelser som gjorts (även muntliga).

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag