CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Trästomme  (läst 1764 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Micke34

Trästomme
« skrivet: juni 09, 2014, 22:16:13:13 »
Jag håller på att montera en stomme, antar att det motsvarar en folkpool Classic. Dvs stående galvade konsoler med liggande reglar samt plywood. Jag har en fråga som jag tycks ha svårt att få svar på via leverantören. Bottenreglarna ska ju alltså styras i botten på konsolerna som ska utgöra själva u-stödet för konstruktionen, och reglarna på kortsidorna hålls ihop av liggande reglar samt hörnbleck med fasta mått. Min fundering är att jag ett mått på kortsidorna som är 3930mm och mäter jag mellan två konsoler så är måttet 3910mm. Måttet enligt ritning ska vara 3920. Jag tycker spontant att det känns mest vettigt att dra ut bottenregeln från konsolen så att jag får det bredare dvs 3930 måttet på hela linjen. Eller finns det någon funktion med att poolen får lite av en konkav form ?

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag