VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Måla betongpool, tips någon?  (läst 15841 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tallkotten

SV: Måla betongpool, tips någon?
« Svar #10 skrivet: maj 31, 2016, 21:55:24:24 »
låter rimligt dimitri!
Kandu länka till var du köpt dina prylar? Behöver också spackel o färg. Funderar även på att ta VP, pump osv via import.

Poolgiganten

Utloggad Dimitris76

SV: Måla betongpool, tips någon?
« Svar #11 skrivet: juni 01, 2016, 00:26:10:10 »
http://www.isomat.eu/contact/menu-id-100

Jag köpte spackel Epomax-EK, Durofloor-BI (primer) och Epoxycoat-S som färg.

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Tallkotten

SV: Måla betongpool, tips någon?
« Svar #12 skrivet: juni 01, 2016, 19:16:47:47 »
Stort tack! Har skickat en förfrågan till dem. Hoppas lev.tiden är ok.

Utloggad TommyC

SV: Måla betongpool, tips någon?
« Svar #13 skrivet: juni 01, 2016, 19:49:56:56 »
"Riktig" epoxi är rejält hälsovådlig och kräver ordentliga skydd för hud och andning. Jag hittar ingen säkerhetsinformation hos isomat. Vad är det för häxbrygd dom säljer?
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Dimitris76

SV: Måla betongpool, tips någon?
« Svar #14 skrivet: juni 01, 2016, 20:57:23:23 »
"Riktig" epoxi är rejält hälsovådlig och kräver ordentliga skydd för hud och andning. Jag hittar ingen säkerhetsinformation hos isomat. Vad är det för häxbrygd dom säljer?

Produkterna är både slitstarka och hälsovåldiga nog som de skall!  ;)

Isomat är en stor kemindustri med massor av olika  byggprodukter som säljs både i EU och resten av världen.
Sök produktnamnet för att googla fram .pdf data sheets på engelska och kontakta företaget för SDS om du vill. Det var transportföretaget som kräver såna handlingar innan de tar uppdraget.

Man kan gjutna en vattentät betongpool med deras produkter utan att använda man liners, , puts, gunite, etc...
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Dimitris76

SV: Måla betongpool, tips någon?
« Svar #15 skrivet: juni 02, 2016, 08:28:00:00 »
Jag startar ett nytt tråd för att visa poolens målningsarbete och bifogar länk.  O0

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Dimitris76

SV: Måla betongpool, tips någon?
« Svar #16 skrivet: juni 02, 2016, 09:02:10:10 »
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Tallkotten

SV: Måla betongpool, tips någon?
« Svar #17 skrivet: juni 04, 2016, 06:54:47:47 »
Tjusigt dimitri! Blir inte alls sugen på o få klar poolen😉! Har varit i kontakt med leverantören under fredagen. De känns seriösa och måna om att det ska bli bra/rätt.

Utloggad Tallkotten

SV: Måla betongpool, tips någon?
« Svar #18 skrivet: juni 05, 2016, 08:42:03:03 »
Någon som kan hjälpa mig reda ut vad som gäller?
Vissa kem.leverantörer säger att man ska lägga en försegling innan målning för att undvika att vatten tränger in från utsidan och skapar blåsor på färgen. Andra säger att man ska spackla hela poolen innan målning då spacklet gör den helt vattentät. Jag har gjutit massiv pool i vattentät betong, borde inte det vara tillräckligt?? Gäller rekommendationerna icke täta betongkonstruktioner..?

Utloggad Dimitris76

SV: Måla betongpool, tips någon?
« Svar #19 skrivet: juni 05, 2016, 12:59:43:43 »
Har du tjocka betongväggar då är det bara Durofloor-BI och 2 skikt Epoxycoat-S som gäller för att vara helt vattentät och fin. De är de sista två steg i poolkonstruktion som beskrivs på länken övan (svar #2).

Spackel behöver du bara om ytan är inte slätt nog.
Jag har primat med Durofloor-BI även under spackel för säkerhets skull.
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan