VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Primastar 1,37m Seashore AKUT HJÄLP!  (läst 1073 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Freggie

Primastar 1,37m Seashore AKUT HJÄLP!
« skrivet: april 07, 2022, 20:14:19:19 »
Jag behöver akut hjälp av någon som byggt en Primastar oval Seahore pool.

Grävaren kommer på söndag och börjar gräva och dränera men när jag tittar på ritningarna så verkar det ju omöjligt att dränera och ha grus under då det ska ner lekablock som ska gjutas under stagen på sidorna.

Dom ska ju enligt ritning grävas ner i kompakt jord vilket ju blir omöjligt med min tanke att man skulle dränera och ha grus+stenmjöl.

Hur har andra gjort?

HJÄÄÄÄLP!

Poolgiganten

Utloggad henrik79

SV: Primastar 1,37m Seashore AKUT HJÄLP!
« Svar #1 skrivet: april 13, 2022, 09:00:01:01 »
Kan tyvärr inget om just din poolmodell, men har lite erfarenhet av andra typer av ovanmarkspooler.

Ska stagen gjutas fast i ett fäste i marken med syfte att poolen ska sitta fast? Eller är det tryckbelastning nedåt man avser? Är det tryckbelastning borde packad makadam samt en valfri betongplatta räcka för att klara trycker av något ton tryck nedåt.

Jag förstår inte varför man explicit skriver jord på ritningen? Jord är ju ganska värdelöst i byggsammanhang, bättre till att odla potatis i.

Ska du fästa något med expanderbult/kemankar eller liknande, gjut en klack i betong runt poolen för detta, alternativt någon plint, väl nedgrävd?

Fokusera på exakt vad man vill försöka åstadkomma så går det antagligen att hitta en alternativ lösning, tänker jag.

/H

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan