Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!  (läst 8198 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #10 skrivet: juli 04, 2020, 11:22:44:44 »
Jag är helnöjd med vår svetsning. Dock har vi ett par ställen där det är dubbla liners som blir som en knöl, men det är ofrånkomligt att inte ha det i trappan. Men jag skulle också varit missnöjd med det där jobbet om det varit hemma hos mig.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Poolgiganten

Utloggad VillaSjöblick

  • Poolbygge pågår...
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 5
  • Målet är att fixa alla moment själva utom el
    • Visa profil
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #11 skrivet: juli 04, 2020, 15:16:57:57 »
Tack för alla svar. Vi har inte betalt än och nu har jag hittat fler trådar här och väldigt många fler som är drabbade. De verkar vara ökända...redan sedan 2015. De har haft flera olika företag, lurat folk och gått i konkurs...  Ska det hända något här är det nog bara domstol som gäller... :'(
Tjälldenpool 8x4.5, höjd 1.45 med 2 meter gaveltrappa.
Planen är att inte ha någon uppvärmning men pooltak. Pooltaket ska kunna skjutas in under en övre altan.
Fler bilder finns och läggs ut efterhand på instagram villa_sjoblick

Utloggad TommyC

SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #12 skrivet: juli 04, 2020, 17:07:28:28 »
@Rickard, ibland är jag kass på att söka, här är inlägget med monteringsanvisningen:
https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3168.msg85655#msg85655

Nu tänker jag lyfta en varningens finger när man drar en hel bransch över en kam. det finns många som inte har yrkesheder men jag kan med handen på hjärtat säga att det finns fler som sköter det bra än tvärt om, dock väldigt sällan dom lyfts fram man får bara höra om allt skit.
Har själv varit i bygg/rör branschen hela mitt liv på olika positioner och nu sitter jag som som byggprojektledare på ett ganska så stort företag.
Det var därför jag skrev "stora delar av byggbranchen". Jag är väl medveten om att det finns många som sköter sig. Privatpersoner som anlitar byggföretag får tyvärr ofta problem.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad VillaSjöblick

  • Poolbygge pågår...
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 5
  • Målet är att fixa alla moment själva utom el
    • Visa profil
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #13 skrivet: juli 04, 2020, 21:50:57:57 »
Kommunens konsumentvägledare först, ARN sedan, eller så tingsrätt om inget annat biter.
Det är gången som fall som dessa behöver ta.
OM du inte kan komma överens med företaget som gjort jobbet. (Vilket som regel är bäst)
Jag skulle kräva en omgjord pool av ett annat företag, som vet vad de gör.
Eller möjligen om det finns en mer erfaren person på företaget som faktiskt vet vad han eller hon sysslar med.
Troligen är den chansen liten, annars skulle "lärlingen" som gjort jobbet hos er varit bättre.

Jag håller med om att det ser ut som någons första jobb som plastsvetsare, då kan mycket gå fel, även om man får det tätt.

Hen verkar ju i alla fall inte ha värmt för mycket, verkar vara mest lim i fogarna...

Hos oss värmdes det så mycket att plasten blev stenhård, jag är orolig över vad som kommer att hända över tid med de ställen i poolen som är så hårda...

Tror tyvärr inte det är en nybörjare. Hittade en annan tråd med missnöjda poolägare. Efter lite googlande verkar även den lokala tidningen ha skrivit om dem och intervjuat dem angående alla klagomål och konkurser...
Tjälldenpool 8x4.5, höjd 1.45 med 2 meter gaveltrappa.
Planen är att inte ha någon uppvärmning men pooltak. Pooltaket ska kunna skjutas in under en övre altan.
Fler bilder finns och läggs ut efterhand på instagram villa_sjoblick

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #14 skrivet: juli 04, 2020, 23:37:23:23 »
kan bara hålla med i detta.
Tänk om en tapet har samma passform som denna svetsning?
Ingen skulle acceptera detta som tapet. Vidare skulle ingen Som tapetserar lyckas med detta?


Verkar vara amatörmässigt gjort. Enligt dina bilder ser det inte bra ut.
Ser ut som ett gammalt däck med många punkteringar som lagats. När man bygger vill man ha linjer som är korrekta. Inget problem om det finns en linje i poolen. Bara den följer någon symmetri. I detta fall ser det ut som ett gammalt däck som lagats.

Jag skulle aldrig acceptera detta.



« Senast ändrad: juli 04, 2020, 23:42:26:26 av Roger. »

Utloggad VillaSjöblick

  • Poolbygge pågår...
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 5
  • Målet är att fixa alla moment själva utom el
    • Visa profil
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #15 skrivet: juli 05, 2020, 17:43:38:38 »
kan bara hålla med i detta.
Tänk om en tapet har samma passform som denna svetsning?
Ingen skulle acceptera detta som tapet. Vidare skulle ingen Som tapetserar lyckas med detta?


Verkar vara amatörmässigt gjort. Enligt dina bilder ser det inte bra ut.
Ser ut som ett gammalt däck med många punkteringar som lagats. När man bygger vill man ha linjer som är korrekta. Inget problem om det finns en linje i poolen. Bara den följer någon symmetri. I detta fall ser det ut som ett gammalt däck som lagats.

Jag skulle aldrig acceptera detta.

Nej, allt är klippt för hand med sax, inget är rakt... sedan undrar vi om det ens är svetsat. Borde man inte se någon slags smält ihopfogad yta? Det ser mer ut som att delarna bara är limmade. Men jag har ingen kunskap om svetsning, det kanske inte ska synas...
Tjälldenpool 8x4.5, höjd 1.45 med 2 meter gaveltrappa.
Planen är att inte ha någon uppvärmning men pooltak. Pooltaket ska kunna skjutas in under en övre altan.
Fler bilder finns och läggs ut efterhand på instagram villa_sjoblick

Inloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #16 skrivet: juli 05, 2020, 20:25:48:48 »
Jag skulle aldrig betala det där.
Men det är väl oklart vad som händer om du vägrar?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad VillaSjöblick

  • Poolbygge pågår...
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 5
  • Målet är att fixa alla moment själva utom el
    • Visa profil
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #17 skrivet: juli 05, 2020, 21:24:43:43 »
Jag skulle aldrig betala det där.
Men det är väl oklart vad som händer om du vägrar?

Har pratat med konsumentrådgivaren. Först måste vi (mitt i högsäsongen) få hit en annan firma för en bedömning. Dömmer de ut arbetet som inte fackmässigt, så kan vi bestrida fakturan till företaget i första hand (kollar man på tidigare fall, så verkar de inte vilja kompromissa fram ngn lösning). Då får man bestrida till inkasso, vidare till kronofogden och sist är det domstolen som avgör tvisten. Det blir till att sätta sig in i allt nu i veckan...👎🏻
Tjälldenpool 8x4.5, höjd 1.45 med 2 meter gaveltrappa.
Planen är att inte ha någon uppvärmning men pooltak. Pooltaket ska kunna skjutas in under en övre altan.
Fler bilder finns och läggs ut efterhand på instagram villa_sjoblick

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #18 skrivet: juli 05, 2020, 21:44:27:27 »
Har pratat med konsumentrådgivaren. Först måste vi (mitt i högsäsongen) få hit en annan firma för en bedömning. Dömmer de ut arbetet som inte fackmässigt, så kan vi bestrida fakturan till företaget i första hand (kollar man på tidigare fall, så verkar de inte vilja kompromissa fram ngn lösning). Då får man bestrida till inkasso, vidare till kronofogden och sist är det domstolen som avgör tvisten. Det blir till att sätta sig in i allt nu i veckan...👎🏻

Hej,
Har inte helt koll på det juridiska. Men vid en tvist kan man alltid sätta in pengar på ett konto.

Vilket betyder att pengarna finns där men inte tillfaller företaget innan tvisten är löst.

Det är ett sätt att undkomma kronofogden och krav.

Kolla gärna upp detta.

Roger

Utloggad VillaSjöblick

  • Poolbygge pågår...
  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 50
  • Total likes: 5
  • Målet är att fixa alla moment själva utom el
    • Visa profil
SV: Platssvetsad liner...ska det se ut så här?!
« Svar #19 skrivet: juli 05, 2020, 22:22:57:57 »
Hej,
Har inte helt koll på det juridiska. Men vid en tvist kan man alltid sätta in pengar på ett konto.

Vilket betyder att pengarna finns där men inte tillfaller företaget innan tvisten är löst.

Det är ett sätt att undkomma kronofogden och krav.

Kolla gärna upp detta.

Roger

Enligt konsumentrådgivaren så kan man inte få några prickar eller liknande så länge man bestrider i varje led. Men det är faktiskt flera som sagt att man kan sätta in pengarna någonstans, men ingen vet vart. Någon gissade länsstyrelsen. Jag får försöka ta reda på det imorgon. Tack! 👍🏻
Tjälldenpool 8x4.5, höjd 1.45 med 2 meter gaveltrappa.
Planen är att inte ha någon uppvärmning men pooltak. Pooltaket ska kunna skjutas in under en övre altan.
Fler bilder finns och läggs ut efterhand på instagram villa_sjoblick

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan