CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Äntligen är poolen klar!  (läst 67535 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pooljo

SV: Äntligen......
« Svar #100 skrivet: april 22, 2009, 22:54:05:05 »
Hej Vicki.

De 225000:- för alltihop som du skrev först. Eller har det tillkomit kostnader efter vägen?

Johan.

Poolgiganten

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #101 skrivet: april 22, 2009, 23:16:33:33 »
Hej Vicki!
Att gira snapin-listen är nästan överkurs. Var det inredningssnickare du sa att du hade som montörer? <hmm>

Själva Snap-in-delen av listen där linern fästs ser ju "nästan" identisk ut oavsett rakkapat eller girat så resultatet blir detsamma. O0

Grattis till vinsten! Jag går här och muttrar lite avundsjukt att " jaja hon hade ju så stora resurser..  Får se hur det går när hon skall montera taket själv.." >:D

Jag väntar på att du skall jobba dig så svettig att du tar ditt första dopp i poolen (med bildbevis). ;)

Dacke

Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #102 skrivet: april 23, 2009, 08:09:18:18 »
Ja du Dacke, taket börjar jag med i helgen så det kan bli intressant. När det gäller "vinsten" har det ingen betydelse det komiska är att även vår leverantör har följt våra byggen via nätet, jag blev så paff, men det är ju bara roligt speciellt eftersom vi inte har haft något negativt att säga om dom än.

Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #103 skrivet: april 23, 2009, 08:15:23:23 »
Hej pooljo!

Jo dom 225000 stämmer för själva poolen, tillbehören och taket (det har blivit 18000 till där eftersom jag la till saltgenerator och poolarm)  men sen tillkom ju kostnader för grävning, montering av pool etc, det ingick inte i priset, bara grävning med allt som ingick där och montering går på närmare 100000 och sen ska vi ha ett trallgolv oxå >ohno>.

Hälsningar
Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #104 skrivet: april 25, 2009, 22:01:32:32 »
I dag skedde det!

10 graders värme i vattnet och dottern hoppade i poolen och badade, två gånger. Själv kommer jag avvakta tills vi har 29 grader i poolen :)

Körde även poolroboten idag och jag måste säga att jag är rätt så impad över jobbet den gör, mer tid till solning för mig O0 O0
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad Fia

SV: Äntligen......
« Svar #105 skrivet: april 25, 2009, 22:31:59:59 »
10 grader???? :o  Gisses, vad klarar inte ungar! ;D
Håller med dig, 29 är perfekt! O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Daphne

SV: Äntligen......
« Svar #106 skrivet: april 26, 2009, 11:32:12:12 »
Vilken underbart tuff liten tjej, 10 grader!!! Hade varit svårt att få i mig ens under pistolhot.

Tänk va härligt att ni är klara med poolen och vi har kommit riktigt långt och det är fortfarande tidig vår! Vi kan ju hoppas att vädret håller i sig i såfall har jag stora förhoppningar om att ha vatten i poolen inom 14 dagar.
Har ni fått igång värmen redan också?
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #107 skrivet: april 26, 2009, 11:52:36:36 »
 :) Ja barn resonerar annorlunda än oss och ska vi var helt ärliga var det faktiskt 9 grader första gången hon var i :o

Killen som kopplade alla rören och maskinutrustningen ska komma idag och dra igång allting även värmen och i morgon kommer det leverans från Bauhaus på 65 plintar, 100m bärlinor 170m golvbjälkar, 135km trallgolv samt 35 säckor cement så nu börjar kaoset om igen. Taket skulle vi ha monterat denna helgen men vi kom fram till att det inte var någon mening med eftersom vi fortfarande har grävskopan kvar och med den kommande leveransen kändes det som overkill just nu, det får bli under veckan istället.

Förhoppningen är att allting är klart innan maj månad är slut, optimist som jag är <sol>

Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #108 skrivet: april 26, 2009, 12:50:02:02 »
Hej Slottet!

Tänk att tvinga i sitt barn i poolen när man själv inte vågar bada pga låg temperatur. :o
Jag väntar fortfarande på ditt premiärdopp. ???
Ny tävling?

Skämt åsido, ungar är tuffa! ;D

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #109 skrivet: april 26, 2009, 21:37:05:05 »
Här Dacke kommer det lite fler bilder på maskinrummet samt en helbild på poolen som efterfrågat :-*


Nu är den även igångkörd och värmen är på. Allting fungerade mycket bra och inga kopplingar som läcker så det känns mycket skönt.

Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag