CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Visar inte utslag på klor !  (läst 4165 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad matsa

Visar inte utslag på klor !
« skrivet: maj 31, 2006, 21:20:10:10 »
Hallå alla kemi proffs  ;D
Jag fyllde min pool helt för 4 dagar sedan  8a 7.25x4.60x1.50, hade i ca 6 dl chockklor direkt o lade även i en sån där långverkanspuck i skimmern också !

Testade igår vattnet med en sån strpes som visade lagom alkalinitet, något högt ph, och very low( i princip inget fritt klor utslag på stickan )?
Kan det vara så¨att klornivån är fortfarande alldeles för hög för att få ett vettigt utslag på stickan ?  :-\
Jag funderar på att vänta några dagar till o kolla om jag får nån visning av klor då !

Poolvattnet har varit kristallklarthela tiden !

Nån som har några ideer ?
8a 725x460x150 från söderro gård Solfångare från primastar , VP 9.9kw Brillix.  Puhhh. 99.9% klar

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Visar inte utslag på klor !
« Svar #1 skrivet: maj 31, 2006, 21:47:21:21 »
Kolla genom att blanda 1 liter kranvatten och 1 liter poolvatten, läs av med testet vilken nivå du har då..
 
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad matsa

SV: Visar inte utslag på klor !
« Svar #2 skrivet: juni 03, 2006, 12:46:47:47 »
Klornivån under kontroll  :D
Det visade sig vara för lite klor  :o
Hällde i ca 3dl chockklor igår, o idag visar stickan utslag (tom aningens högt ) ;)
8a 725x460x150 från söderro gård Solfångare från primastar , VP 9.9kw Brillix.  Puhhh. 99.9% klar

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag