CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hjälp med skimmer!  (läst 1377 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LA

Hjälp med skimmer!
« skrivet: juni 07, 2015, 21:33:18:18 »
Hej proffs! Har börjat fylla min pool med vatten och är ca 15 cm från inloppet när jag skulle sätta dit skimmern... Men hade tydligen läst lite slarvigt och såg att skimmern ska man sätta dit i sargen innan linern? Jaja det ska väl gå ändå, dock så blev jag lite konfunderad då man skulle sätta 2 skruvar från insidan till skimmern så att den är på plats. Dessa skruvar är ju inte försänkta men då blir där ju en skruvskalle mellan listen som sen kommer att sitta på insidan av linern. Eller man ska dra så hårt att skallen trycker in packningnen...? Det fanns urholkningnar i listen fast för de hålen var det ju inga hål i sargen? Står inget om att man ska borra nya hål i sargen i beskrivningen.... Hilfe bitte! Poolen är en Azuru 400 DL från Rubinpool.

Poolgiganten

Utloggad Holton

SV: Hjälp med skimmer!
« Svar #1 skrivet: juni 08, 2015, 22:35:01:01 »
Har kollat på deras montageanvisning nu, det ser ju onekligen skumt ut, vore jag dig ringde jag och kollade med dom hur dessa göras. Det verkar ju inte vara så många här som har erfarenhet av denna pool och samtidigt ids svara.
Har nu trallat in vår J&F 3,6x7,3
Värms med Brillix100

Utloggad LA

SV: Hjälp med skimmer!
« Svar #2 skrivet: juni 11, 2015, 11:05:55:55 »
Frågade leverantören och han sa att manualen inte stämde. Man väntar tills vattennivån är strax under utloppet (skimmern), skär ut linern, sätter dit packningen med linern emellan och sen skruvar dit den.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag