VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: UV Lampa  (läst 5295 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Peter Palm

  • Poolexpert
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Åsa
  • Antal inlägg: 83
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Poolexpert
    • Visa profil
UV Lampa
« skrivet: maj 27, 2013, 10:40:08:08 »
Hej!
Är det någon som köpt UV lampa till Sundance SPA utomlands
(Kostar 1 500 kr i Sverige)
MVH
Peter
Miamipool 8x4m,Zodiak värmepump.
Sundance Chelsee 780 Spabad

Poolgiganten

Utloggad nonno

SV: UV Lampa
« Svar #1 skrivet: november 07, 2013, 21:36:52:52 »
Hej, konstigt att ingen kommenterat det här inlägget. Jag blir först, har tyvärr inget svar men är väldigt intresserad att höra om någon där ute i binära världsrymden har erfarenhet av att köpa lampan utomlands till ett betydligt billigare pris.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: UV Lampa
« Svar #2 skrivet: november 08, 2013, 06:18:02:02 »
Troligen är det väl ingen som gjort det eftersom ingen svarat, men det är väl bara att beställa om prisskillnaden är stor priset är viktigare än garantierna.
Troligen är det rätt prylar, och billigare, men lite bökigare och sämre eller obefintliga garantier.
Och även om garantierna finns och fungerar så är det väl knappt värt besväret att skicka tillbaks, vänta på en ny, o.s.v.?

Gruppköp/svarthandel är inte accepterat i detta forum då jag personligen (som affärsman) är emot den utveckling som idag finns på detta område, en massa pellejönsar som importerar "varuprover" utan att betala tull och moms, och som säljer svart på blocket, tradera eller liknande sajter.
Denna typ av affärer gör det allt svårare för Svenska seriösa ÅF att sälja prylarna till bra priser, med Svenska konsumentköplagarna som trygghet för kunden. Omsättningen blir för låg, och lagerkostnaderna för stora, och som ett resultat av detta blir priserna ännu högre.

Beskyller inte någon av er för att ha tänkt göra det, men denna typ av trådar utmynnar ofta i de förslagen, så jag vill bara klargöra det.

Vill tillägga att jag själv rätt ofta beställt utomlands, och som regel är det bra grejer som fungerar, men ibland är det skräp.
Man skall ha råd att bli lurad om man skall beställa på aliexpress eller e-bay, det är min uppfattning.
Ofta är det bra prylar till rätt pris, men som sagt, ibland inte.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad nonno

SV: UV Lampa
« Svar #3 skrivet: november 18, 2013, 19:54:36:36 »
Har ingen annan tanke, som nybliven spaägare, än att köpa för egen del till nästan halva priset.
Kan vara värt besväret men helt klart lite chansning.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag