CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spa från Kina  (läst 23254 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jimbo

Spa från Kina
« skrivet: augusti 07, 2006, 10:19:25:25 »
Hej!

Är det någon som köpt utomhus spa från Kina. Man kan ju faktiskt göra sig en rejäl hacka! Hur är de i kvalité, drift osv... Jag funderar nämligen på att köpa.

Poolgiganten

Utloggad p1sson

SV: Spa från Kina
« Svar #1 skrivet: augusti 07, 2006, 11:48:50:50 »
du bör nog länka så vi vet vad du pratar om!!!
villa 161m2 från 83, solfångare 20m2 ,ctc ecoel+ air 7,9  ,vattenburet ,braskamin med fläkt ,rexovent ,pool 3,6X6,1 som värms med solfångare och värmepumpen, pool solfångare 20m2.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Spa från Kina
« Svar #2 skrivet: augusti 07, 2006, 14:49:57:57 »
Jag har en bekant som köpt ett, förutom några slangar som inte pallade med ozon, klor eller UV ??? så har det funkat bra, som tur var hade han det ute när det rann ut vatten genom de sönderfallande slangarna.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Jimbo

SV: Spa från Kina
« Svar #3 skrivet: augusti 09, 2006, 21:20:31:31 »
Oj... Vem hade han köpt sitt spa av? Hur löste han det med slangarna... De brukar ju använda isoleringsskum runt karet. Fick han bryta upp det och lägga nytt eller ?

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Spa från Kina
« Svar #4 skrivet: augusti 09, 2006, 21:23:40:40 »
Jag skriver inte vem han köpt sitt spa av då jag inte tror att det har någon betydelse, slangarna har säkert uppgraderats sedan dess (1 år sedan) och det kan istället vara andra leverantörer som har sämre kvalitet.

Slangarna var inga problem att byta, de var i den avdelningen där alla maskiner sitter, ingen isolering där. Slangarna tålde inte den ozongenerator som satt i spa:t.

Han satte dit andra slangar istället, vet inte säkert vad han satte dit, men tror nästan att det var siliconslangar. Kan dock inte garantera att det var det.

Har du tänkt ha ditt spa inne eller ute?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Jimbo

SV: Spa från Kina
« Svar #5 skrivet: augusti 09, 2006, 21:34:01:01 »
du bör nog länka så vi vet vad du pratar om!!!


Shiit då! Helt galen eller...

BT Trading säljer ett par spa samt importlagret....

Utloggad p1sson

SV: Spa från Kina
« Svar #6 skrivet: augusti 10, 2006, 12:37:24:24 »
?????
villa 161m2 från 83, solfångare 20m2 ,ctc ecoel+ air 7,9  ,vattenburet ,braskamin med fläkt ,rexovent ,pool 3,6X6,1 som värms med solfångare och värmepumpen, pool solfångare 20m2.

Utloggad KarlXII

SV: Spa från Kina
« Svar #7 skrivet: augusti 10, 2006, 14:59:57:57 »
Jag är skeptisk. <hmm>

Visserligen är Kinakaren rätt billiga, men jag tror inte man kan räkna med någon större kvalitet eller livslängd på dem.
Reservdelar och sådant efter bara ett par år lär väl vara rätt kört, och det är, trots att det är billigt, väldigt stora pengar som ska ut.
Jag har hängt mycket på amerikanska spaforum och gjort väldigt noggrann research innan köp. Jag köpte ett amerikanskt spa från en större tillverkare. Det känns väldigt tryggt.

Spabad är en sån där grej som helt enkelt inte FÅR strula.

Utloggad Jimbo

SV: Spa från Kina
« Svar #8 skrivet: augusti 10, 2006, 22:56:54:54 »
Rickard...

Jag har tänkt att ha mitt spa nergrävt utomhus.
Du vet inte vilket företag i Kina han köpte av ?

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Spa från Kina
« Svar #9 skrivet: augusti 11, 2006, 09:18:48:48 »
Han köpte spat från importlagret förra året den här tiden, enda problemet har varit det jag nämnde med slnagen + att några lock vid luftinsprutarna lossnar, han säger att det inte verkar ha någon praktisk betydelse, men att de har lovat att skicka nya.
Slangen fick han ny redan förra året.
Spat har dragit 2102 kWh på ett år, han har dock isolerat lite extra, fyllt på med gullfiber i utrymmet mellan panel och spats ordinarie isolering, samt lagt markskiva på vattenytan, under det isolerande locket när de inte använt karet. (vintertid)

Hur mycket mindre energi det går tack vara isoleringen är svårt att säga då han inte provat utan innan han isolerade.

Han är i alla fall rätt nöjd, och ångrar inte sitt köp.

Däremot tror även jag att man får bättre kvalitet om  man köper ett känt amerikanskt fabrikat.
Frågan är bara hur mycket mer man är beredd att betala för det, skall du ha spat utomhus så är det ju inte heller hela världen om det skulle börja läcka i nån slang eller slankoppling.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Vaio

SV: Spa från Kina
« Svar #10 skrivet: augusti 23, 2006, 23:01:27:27 »
Hej

KarlXII kan du länka till ett bra forum i USA för SPA bad.
Har letat lite men inte hittat något vettigt.

Tack


Utloggad Jan Svensson

SV: Spa från Kina
« Svar #11 skrivet: oktober 13, 2006, 23:35:57:57 »
Några av mina vänner köpte spa från kina efter jag köpt mitt Hydropool (Kanada). Medans jag har haft en service (under 2 år, dom bytte en packning) så har en av min vän kämpat i 3 månader för att häva sitt köp pga att i princip alla limmningar gav upp efter 1 år.  2 av mina vänner har bråkat otaliga gånger med mer elr mindre stora problem på sina kar. Jag kan bara säga att man får vad man betalat för!

Kineserna är ruggigt bra att plagiera utseende men inte kvalite är min erfarenhet!!
« Senast ändrad: oktober 13, 2006, 23:55:03:03 av Jan Svensson »

Utloggad Jimbo

SV: Spa från Kina
« Svar #12 skrivet: december 07, 2006, 22:17:54:54 »
Några av mina vänner köpte spa från kina efter jag köpt mitt Hydropool (Kanada). Medans jag har haft en service (under 2 år, dom bytte en packning) så har en av min vän kämpat i 3 månader för att häva sitt köp pga att i princip alla limmningar gav upp efter 1 år.  2 av mina vänner har bråkat otaliga gånger med mer elr mindre stora problem på sina kar. Jag kan bara säga att man får vad man betalat för!

Kineserna är ruggigt bra att plagiera utseende men inte kvalite är min erfarenhet!!

Jan, vet du vem de köpte av? Vill inte gå på samma nit...

Utloggad Fredrik.K

SV: Spa från Kina
« Svar #13 skrivet: mars 26, 2007, 00:53:48:48 »
Det är ganska roligt att läsa era inlägg vad det gäller Asien och Kina.
För det första så ska ni nog ta reda på vad som inte tillverkas i Kina numera tex Reebok Adidas, Gulfdynd med mera, och var tror du att dom stora pooltillverkarna har sin tillverkning ja det är då inte i europa utan många tillverkar just i Kina.
Jag vet att en del företag från USA tillverkar sina spa och utomhus spa just i Kina men visst finns det mycka skit också.
Kolla trendimport dom har ett mycket bra utomhus spa men mycket bra kvallitet.

Utloggad ola

SV: Spa från Kina
« Svar #14 skrivet: april 13, 2007, 11:19:06:06 »
Det är skillnad på "Kina" och "Kina"... Visst kan välrennomerade företag ha fabriker i Kina, eller vartsomhelst för den delen, men det är nog hyfsad skillnad på kvalitetskontrollen om det är "Adidas" eller "Billiga skokopian" stämplat på sidan.

Farsan jobbade länge med just kvalitetskontroll i de asiatiska fabrikerna för Ericsson. Tidtagning för etsning av paneler (process där det krävs sekundnogrannhet för rätt resultat...) mättes genom att maskinisten sänkte ner panelerna i syran, tog en cigg och när han rökt klart lyfte han upp igen :) Duger kanske om det inte är ett stort företag som ska sätta sitt dyra namn på produkten.

Jag har sagt det förr och säger det igen. "Kinakar" kommer bli starka alternativ till de amerikanska men jag tycker inte att nivån på dem är riktigt där än. Kia är liksom inte lika bra som BMW :)

Utloggad Peterpoolarn

SV: Spa från Kina
« Svar #15 skrivet: april 18, 2007, 01:28:13:13 »
TJena!  SKBV har ju billiga SPA - men jag har ingen anning om kvalite.

Utloggad 40grader4life

SV: Spa från Kina
« Svar #16 skrivet: juli 09, 2009, 23:06:52:52 »
kina är ju inte vidare känt för o göra bra kopior. man ska nog inte jämföra dem med  hur japan kopiorna var förr,för de förbättrade sina kopior.
hade en polare som var o kollade på ett kina spa o det var en mardröm innanför skalet...

har sett o köpt mycket bildelar ifrån kina o ena gången så ser det hyfsat ut o nästa gång är det skit. så kvalite kontrollen ger jag inte mycket för.


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag