CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Förbrukning pga mängden bad?  (läst 9141 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Söderberg

SV: Förbrukning pga mängden bad?
« Svar #10 skrivet: november 03, 2009, 01:38:08:08 »
Andvänder man badet rätt så drar ett spa runt 3000-4000 kvh per år, då talar man om bad på 3 ggr i veckan, ca 20 min per gång. Sedan har man ju massa faktorer som spelar in, bubblor i spat är den största banditen, har man barn så vill dom ofta ha bubblor i spat, står sedan spat i 10 minus i en månad med kall luft in i varmt vatten så kommer värmaren gå på högtryck!! lär dej hur man ska ta vara på spat för att hålla 3-4 000 kvh, det klarar dom flesta spa seriösA SPA säljare, sedan kan du ju alltid fråga om deras spa är CE märkt, kan dom inte svara på det så leta ny leverantör!

MVH
Stefan

Poolgiganten

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Förbrukning pga mängden bad?
« Svar #11 skrivet: november 07, 2009, 09:48:49:49 »
Så här ser jag på saken: Om du inte har ett spabad är det en relevant fråga för att du inte skall drabbas av negativa överraskningar. Om du är lycklig ägare till ett spabad, så bada på och njut och tänk inte (allt för mycket) på kostnaden, det förtar njutningen. Den högsta kostnaden för rörlig förbrukning ligger ändå på kall öl, champange, mm  ;)

Energiförbrukning vid bad contra stillestånd, så fick jag nyligen en upplevelse, var hos en god vän som har sitt spa i ett inglasat uterum som höll ca 8 plusgrader. Efter badet så hade tempen stigit till 20 grader med 99,9% luftfuktighet. Den tillförda energin kom såklart från spat.

Men som sagt, bada, njut och drick gärna ett välkylt gott vin under tiden och få inte dålig magkänsla pga kostnaderna, det fördärvar upplevelsen.

Ziggy

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag