CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spa Lock  (läst 4419 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ostmacka

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Mariefred
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Bada är roligt
    • Visa profil
Spa Lock
« skrivet: februari 13, 2009, 19:08:53:53 »
Jag undrar, när vet man när ett lock måste bytas. Jag har ett spa från Folkpool (Nordic Crown ) och min svarta duk har spruckit så att man ser frigoliten. Spaet är 3 år gammalt nu, har hört att om man inte låter locket vara av i ca 20 min efter man har haft i klor så kan man paja locket. Vet att det har hänt 1 gång. ( 1 år sen ) Nu, för 1 mån sen såg jag att duken spruckit upp på ca 5 ställen. Finns det ngn på forumet som varit med om liknande?


Mvh Fritte

Poolgiganten

Utloggad oby1

SV: Spa Lock
« Svar #1 skrivet: juli 24, 2009, 21:50:47:47 »
Japp - i de instruktioner för locket som vi fick till vårt spa, står det tydligt att locket inte får sättas på innan kemikaliernas ångor hunnit avdunsta ordentligt. Vilken tid som gäller efter det att kemikalierna hällts i, är däremot mycket luddigt formulerat. Locket tycks uppenbarligen ta skada av klorets ångor.

Jag brukar låta locket vara av i 15-25 minuter och slå ihjäl tiden med att döda mördarsniglar under tiden (sommaren) - eller dricka ett par bärs på vintern under tiden jag väntar. PS Funkar på sommaren också DS
 :D

Jag har också högtryckstvättat locket ett par gånger under våren, med lite såpa... har jag för mig vi använde. Det tar bort kalk och annat. Kanske ska man vara lite försiktig med trycket om locket börjar bli med åren...

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Spa Lock
« Svar #2 skrivet: juli 24, 2009, 21:59:41:41 »
Tack för tipset, det har jag totalt missat.
Hade lite grumligt vatten igår, så jag hällde i rätt mycket klor, med locket på, hoppas det håller för denna gång, i framtiden skall jag bli försiktigare.

Locket behöver väl inte bytas innan du tycker att det är för fult, eller när frigoliten börjar sönderfalla och skita ned i badet.  <dontkn>
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad 40grader4life

SV: Spa Lock
« Svar #3 skrivet: juli 25, 2009, 00:30:45:45 »
va menar ni med att locket inte ska va på halvt/helt?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag