Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bräddavlopp långsida  (läst 1197 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AndersSt

  • Gäst
AndersSt
Bräddavlopp långsida
« skrivet: mars 30, 2020, 16:24:55:55 »
Hej,

Min montör frgar mig om vi kan tänka oss att ha Bräddavlopp på långsidan då jag kommer ha invändig trappa på ena kortsidan och Jetsteam på andra. Funkar detta? Pool Folkpool 8x4 Classic.

Mvh
Anders

Poolgiganten

Utloggad Stompen

SV: Bräddavlopp långsida
« Svar #1 skrivet: mars 30, 2020, 18:42:54:54 »
Jag har så och har inte upplevt några problem. Har bräddavloppet ganska nära hörnet

AndersSt

  • Gäst
AndersSt
SV: Bräddavlopp långsida
« Svar #2 skrivet: mars 30, 2020, 19:03:35:35 »
Tack!!

Utloggad Thermojito

SV: Bräddavlopp långsida
« Svar #3 skrivet: mars 31, 2020, 20:37:13:13 »
Om/när du sätter breddavloppet på långsidan, fundera igenom om du någon gång i framtiden eventuellt kommer att ha pooltak. Frågar du mig så är pooltaket 90% av värdet med poolen, resten är att ha pool överhuvudtaget....Gratis värme, njutbart att bada vid regn och skitväder, mindre att städa, barnsäkert och enkelt att öppna/stänga poolen vid bad osv....

Rälsen till taket går ju längs långsidorna och är rätt bred, typ 20-40cm, typiskt utanför poolsargen. Ingen toppenidé att lägga rälsen ovanpå breddavloppets lock...

Visst, det finns något enstaka tak som går på hjul på ena sidan och räls på andra och teoretiskt kan nog hjulen rulla på braddavloppslocket men det är inget jag rekommenderar och dessa tak brukar vara BETYDLIGT dyrare så det finns billigare sätt att lösa problemet.

I mitt fall valde jag att lägga ett förlängt breddavlopp på långsidan utanför både granitsargen och pooltaksrälsen. Finns andra sätt att lösa det på också.
Ett bredare och dyrare tak som går utanför rälsen på en sida är ETT annat sätt....

Valet är ditt, vill bara inte att du ångrar ett för snabbt taget beslut utan att veta om konsekvenserna/begränsningarna...

Lycka till!

Utloggad Musixstep

SV: Bräddavlopp långsida
« Svar #4 skrivet: april 27, 2020, 09:57:23:23 »
Jag vill veta systemet i djupet

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag